5 Mart 2012 Pazartesi

SIVIYAĞLI UN KURABİYESİ (ÇATLAK KURABİYE)-3 malzemeli un kurabiyesi

Bloğumu ilk açtığımda yayınladığım bu tarifimi tekrar güncellemek istedim.
Eski blog adresimde en popüler yayınlar içersinde çünkü:)))
    
Çok pratik ve çok lezzetli, margarinsiz,
yumurtasız ve kabartma tozsuz tadından n çatlayan, pastanelerdekinden daha nefis un kurabiyemmmm.....

malzemeler;
 
1 su bardağı sıvıyağ
1 s bardağı pudra şekeri
Aldığı kadar un

Malzemelerden yoğurduğumuz hamurdan küçük bezeler alıp elips şekli veriyoruz beyaz olarak pişiriyoruz.Sonuç mükemmel çatlayan ve uzun süre tazeliğini koruyan bana göre durdukca tadı nefisleşen çayla uyumlu bir kurabiye ortaya çıkıyor..
Bu kurabiyeye fındıkta çok yakışıyor.Ayrıca dr.otkerin meyve sosunu kuru olarak hamura karıştırıp ta yapınca mayhoş ve farklı bir tadı oluyor. Kendi fikrimdi denedim ve çok güzel oldu.
NOT: Hamur özlü olmadı diye telaşlanmayın elinizle şekil verirken sıkılaşacaktır.

          kuş lokumlu sıvıyağlı kurabiyeme bakmak isterseniz tık tık;


kremşantili sıvıyağlı kurabiyemin tarifi için tık tık;


içi lokumlu sıvıyağlı un kurabiyesi tarifim için;



mevye soslu sıvıyağlı un kurabiyesi tarifim için tık tık;
 
 
 
nescafeli sıvıyağlı un kurabiyesi tarifim için tık tık;




 


33 yorum:

  1. merhaba canım...
    un kurabiyesini çok severim...
    ağızda çok güzel dağılıyor...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bir türlü un kurabiyesini tutturamıyorum :( bi formülü olmalı bunun malzemelerde çok az ama olmuyo olmuyo işta :(( senin resmin çok güzel görünüyor ne dersin bi kez daha denesem mi senin tarifinle :))
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla brnimde tutmazdi un kurabiyem bu siteden aldigim tarifle hemde siviyagla cok guzel tutuyo sadece tek puf noktasi hamuruyogurup strecleyip buzdolabinda yarimsaat bekletip sekil verin inanin oluyo

      Sil
    2. Yıldız hanım un kurabiyesinin en önemli noktası yoğrulması ne kadar yogurur elinizde kıvamını ayarlarsanız o kadar güzel olucaktır.

      Sil
  3. ellerıne sağlık canım cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  4. Mmm nefis görünüyor. Nasıl da severim. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bende seviyorum un kurabiyesini sıvıyağlısı daha da güzel oluyor eline sağlık ye beniiiii diyor ordan:)))

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor un kurabiyesini bende cok severim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. çookk sevdiğim bir lezzett buu:)
    ellerine sağğlık canım..
    aldım bi tanecik müsaden ile.)
    muhabbetle canım..
    öpüldün kii;)

    YanıtlaSil
  8. yorumlarınıza teşekkür ederim arkadaşlar
    yıldızcım kesinlikle bu tarif tutuyor sende mütavazi olma eminim güzel oluyordur yazdıpım gibi hamuurun ayrı ayrı durması sizi korkutmasın şekil verirken kendini topluyor...

    YanıtlaSil
  9. en sevdiğim kurabiyedir,bayılırım ellerine sağlık..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  10. tabiri caizse ağzım sulandı ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  11. ne kadar fırında tutmak gerekir acaba?

    YanıtlaSil
  12. canım ya her fırının ısısı farklı olunca değişir ama bu tarz kurabiyeler fazla kalmaz fırında,dokunduğunuzda pişmemiş gibi dursada çıkarınca ağızda dağılan miss gibi bir kurabiye olacakır.fırında 10-12 dakikadan fazla kalmasın.beyazken indir.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar kurabiyeleriniz harika görünüyor benim tarif defterimde de sıvıyağlı kurabiye tarifi var ama tadını bilemediğimden yapmaya kalkışmıyorum ama en kısa zamanda hem kendi tarifimi hem de sizin tarifinizi anlatımınız ve damak tadınızın verdiği güvenle deneyip blogumda paylaşıcam...İzlemedeyim an itibariyle...Ellerinize ve emeğnize sağlık....Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler emel hanımcım kesinlikle çok pratik ve çok lezzetli bu kurabiye benim vazgeçilmezim

      Sil
  14. şimdi yaptım bu tarifi çayın yanına..Sonuç mükemmel oldu..çok lezzetli ve çok kolay..Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Çok beğendik hayatım bütün ev halkından tam not aldı:))canım ben sana dün akşam mesaj attım iletişimden bakabildinmi??Mesajını bekliyorum:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. hayır canım mesaj almadım,daha doğrusu iletişimin şifresinide unutmuşum açamadım,ama yine denerim canım sevgilerimle faceden arkadaş olalım

    YanıtlaSil
  17. Hay allah yaa..mesajların birikmiştir orada..tamam o zaman faceden haberleşiriz:)) o zaman.. Benim face de sayfam ve grubum var..isim aynı..zeynonun mutfağı.. Beklerim canım..arkadaş listene ekle beni..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım sayfanı beğendim benimde sayfam var oradan görüşürüz.

      Sil
  18. Merhaba, bu aksam esime chocolate chip cookies almayi unuttum. Yasadigimiz yerde maalesef marketler de 7de kapaniyor ve evde az miktarda yogurt yagi vardi bu sebeple ne yapsam diye dusunurken sivi yagli kurabiye arayislari sirasinda karsima enfes lezzetli taifiniz cikti:) dAha once tereyagi ile un kurabiyesi yapmistim ama pek tutturamamistim ki asigim un kurabiyelerine ve yine yasadgimiz yerde un kurabiyesi yok:( ama bu tarifle ki sivi yag ile cok kolay yapiliyor; harika kurabiyelerim oldu. Bu arada ben hamurun bir kismina aromali kahve ilave ettim. Deneyin derim kalorilerileri dusunmeme bile firsat kalmadan huplettim hepsini:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tariflerimin yapılıp beğenilmesi ve böyle güzel yorumlar okumak inanılmaz mutlu ediyor beni,teşekkürler

      Sil
  19. Merhabalar,
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri

    YanıtlaSil
  20. Ben daha once yapmistim ama şekeri cok geldi bize buda oylemi
    Birde ben un kurabiyeler ini uzeri pudra sekeri ile olunca seviyorum hem gorsel hem tad açısından şekerini az koysam yüzüne koysam olur mu ununu falan nasıl ayarlamak gerek

    YanıtlaSil
  21. Neskafeli kurabiyenizin un ölçüsü ne kadar olmalı ve ne kadar zamanda pişer?

    YanıtlaSil
  22. Pudra sekeri katmassak olmazmi

    YanıtlaSil
  23. ee ben de bu kurabiyeyi yaparırm..elinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  24. Un kurabiyesi hiç sevmem ama sizin ki bi harika görünüyor �� canım çekti deneyeceğim hemen şimdi ��

    YanıtlaSil
  25. Un kurabiyesi gerçekten harika olmuş :) ellerinize sağlık evdeki herkes çok beğendi..

    YanıtlaSil
  26. Merhaba hamura sekil verirken icine damla cikolatalari da karistirsam nasil olur acabaa

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)