13 Mart 2012 Salı

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU TAVUKLU MANTAR

Televizyonda bir aşçıdan duymuştum. ''İyi yemek ocakta başlar
fırında son bulur diye''
Bana görede öyle şöyle 10 dakika fırınlanınca yemekler
lezzetine lezzet katıyor sanki...
Fırında tavuklu mantar için gerekli malzeme;
1 kilo mantar
özellikle ben çok küçük olanları tercih ediyorum
 (sayınıza göre azaltabilirsiniz)
yarım kilo kuşbaşı tavuk
1 adet söğüş doğranmış soğan
1 adet yeşil ve kırmızı biber
5-6 diş sarımsak
tuz ve pulbiberi
2 yemek kaşığı tereyağı
Tencereye yağ ve soğanlar koyulur,biraz kavrulunca biberler eklenir.Tavuklarda sotelenir ,temizlenen mantarlar  ilave edilir.Baharatlarla lezzetlendirilen yemeğimiz
borcama yerleştirilir. Üzerine hazırladığımız beşamel sosu dökülür ve fırına verilir.
Beşamel sosu için;
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un kavrulur
Topaklanmasına izin vermeden sürekli karıştırarak sütü
(yaklaşık 1,5-2 su bardağı süt)
ilave edilir. Biraz tuz ve karabiber eklenir.
Yemeğimizin üzerine kaşar rendesi serpiştirilir.
Afiyetler olsun.

15 yorum:

  1. benimde çok benzer bir tarifim var hatta bu akşam yapacaktım eşim çok seviyor. Ama ben patatesde ekliyorum çok yakışıyor! ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. tavuk yemeklerini çok seviyorum <3 :) ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  4. of canım çok hoş olmuş
    ellerine sağlık
    :))

    YanıtlaSil
  5. Mmmm nefis mi nefis bir yemek olmuş,ellerinize emeğinize sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. sevdiğim malzemeler bu yemeğin içinde, beşemal sos mantar.....ben bu yemeği yaparım ama senin gibi yapabilir miyim onu bilmiyorum:))))

    YanıtlaSil
  7. Beşamel sosa bayılıyorum, herşeye ne kadarda yakışıyor.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin tesekkür ederim.Sizin de güzel bir
    blogunuz var,tariflerinizden faydalanacagim:) SEVGILER

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık yemek harika görünüyor.sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. çok severim ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ustamm!
    ellerine sağlıkk..
    kıvamında bir lezzet olmuş bu..
    miss miss..
    :)
    öpüyorum canım..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. mantar yemesemde görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Görüntü çok güzel ellerinize sağlık tarifi aldım :)

    YanıtlaSil
  14. sen yaparsinda olmazmi arkadasim :-)))

    afiyet olsun canim

    YanıtlaSil
  15. İçinde mantar olan her şeye bayılırım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)