10 Mart 2012 Cumartesi

ERİK KOMPOSTOSU


                   Kompostaları çok severim özelliklede erik kompostasını. Pazarlarda şu an bolca bulacağımız bu eriklere bizim burada üzüm eriği denir.Çocuklarım eriğini yemeselerde suyunu severek içiyorlar. Zaten inanılmaz güzellikteki rengi iç beni diyor.Kış için bolca dondurucumda paketlenmişlerdir.Hafif mayhoş tadıyla serin serin tüketmeniz dileğiyle.....

Yarım kilo üzüm eriği
1,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
birkaç tane karanfil
suyla şeker ve karanfil kaynatılır,kaynayınca eriklerde içine konur
ben doğramadan tüm tüm koydum.
kaynadıktan 5-6 dakika sonra ocağın altı kapatılır.
Eriğin ekşisini az bulursanız limon tuzu da ekleybilirsiniz. 
 

4 yorum:

  1. komposto nefis, dondurucuya koymadan önce kaynar suda biraz bekletiyor musun?

    YanıtlaSil
  2. Su da bekletmeden saplarını ayıklayıp yıkıyorum ve suyunu çekince bir kullanımlık kutulara koyuyorum.

    YanıtlaSil
  3. bende yaptım konyada çok yapılır,güzel olur,ellerınize sağlık

    YanıtlaSil
  4. evet canım Konya da kompostalar çok yapılır özellikle eriştenin yanına olmazsa olmazlardandır

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)