3 Ocak 2013 Perşembe

MAYASIZ HAMURDAN EVDE LAHMACUN KEYFİ

 Açken yediğim sonrasında tiksinti duyup yıllarca sevdiğim lezzetten mahrum kalmıştım. Ablamın evde yapmasıyla yeniden bayram eden midemi arada kendi evimde de ödüllendiriyorum.Evde yediğim lahmacunların en güzelini bugüne kadar Selma ablam yaptı.Üstelik hemen şipşak oluyor. Öyle hamurun mayalanmasına bile gerek yok.
Zaten lahmacunun incecik olanı makbuldür.
 
lahmacunun hamuru için;
4 su bardağı un
tuz ve ılık su yoğurun(sert hamur osun) ve dinlenirken
lahmacunun içi;
250-300 gr.yağsız kıyma
1 tane kuru soğan
3 tane acı kırmızı biber
yarım demet maydonoz
3 adet domates
tuz,kimyon
2 yemek kaşığı biber salçası
tüm malzemeyi robotta çekin.
Hamurdan küçük bezeler yapın ve açabildiğiniz kadar ince açın.
Pizzamatik veya teflon tencerede pişirebilirsiniz. Tabi tencerenin
kapağını sürekli kapatın ki iç harç pişsin.
Altı kızarınca lahmacunlar yemeye hazır.Yanında da sevdiğiniz lezzeler
size kalmış ve olmazsa olmaz ayranda oldumu bizimkilerin severek yediği menü tamam demektir. Afiyetler olsun.....
 

22 yorum:

  1. ellerine sağlık nasılda canım çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hava soğuk evde şu anda yemek iyi giderdi,postu yazarken benimde canım çekti,her an bilgisayarı kapatıp mutfağa gidebilirim.

      Sil
  2. senin en çok neyini seviyorum biliyormusun
    tarifleri farklı yorumlama şeklini
    sıvıyağlı kurabiye, teflonda kek, mayasız hamurdan lahmacun unsuz tatlı
    eline sağlık arkadaşım hem pratik hem leziz olmuş bunlar
    takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook tatlısın tombul tariflerim gülümsettin beni teşekkür ederim canım

      Sil
  3. işte bu artık dışarıya gitmeye gerek yok her şeyi evimizin ortamında yapıp sıcacık yiyoruz elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  4. Hem yapması hem yemesi çok keyifli oluyor, ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel oluyor canım ben yapıyorum kızım ve eşim bayılıyor ellerine sağlık şerife songül

    YanıtlaSil
  6. huuuu nasılsın gülüm.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. isterimm kii bi tanee..:)
    ellerine sağlık canımm.

    YanıtlaSil
  8. Lahmacun o kadar hileye açık ki, en sağlıklısı evde yapmak. Sizn tarifiniz de süper ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle İlhan bey o yüzden uzun yıllardır evde yapıyorum

      Sil
  9. eline sağlık canımmm nefiss olmuşlar olsada yesem
    kime verdin bunlardan doğru söyle ben yemedim kimse yemesin:)

    yazan:kıskançlık kirizindeki eski komşu ,hep dost,blog kardeşi ............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ya senin yerin başka, sen benim en özel arkadaşımsın

      Sil
  10. Lahmacun nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.Bende yaparım ama mayalı hamurdan,mayasızı hiç denemedim,piştikten sonra hamur sertleşmiyormu.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. renkli dünyam kesinlikle sertleşmiyor, tabi ağzı kapalı tencere
    veya saklama kabına koymazsan her undan yapılanlar gibi kurur.
    Ben akşam yhemeği için yapmıştım kalanları sabah ısıtıp kahvaltıda da yedik,gayet güzeldi ben hep mayaysız hamurdan yaparım,çoğu zaman lavaşlarımı bile mayasız yaparım

    YanıtlaSil
  12. Bende dışarıdan hazır alıyordum, tiksindim bu tarifi görmem iyi oldu ramazan öncesi mideme bayram yaptırayım:)
    teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  13. Birazdan deniyorum pizza yapacaktım kaşarı unutmuşum menüyü lahmacuna çeviriyorum ve ayriyetten teşekkürlerimle birlikte sizi bloguma da davet ediyorum :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)