23 Mart 2012 Cuma

MANTI MANTI HIMM KAYSERİ MANTISI


Çok sevdiğim,bol tereyağlı,sarımsaklı sosuyla
hamurların şahı mantının tarifi; (2 beze için )
yarım kilo un
1 yumurta
tuz ve çok az su ile sert bir hamur yoğurun.
Yaptığınız bezeleri açabildiğiniz kadar açın.Minik minik karelere
 kesilen hamurun iç malzemesi;
300gr yağsız kıyma
1 büyük küçük doğranmış soğan
bol maydonoz
tuz,biraz karabiber ve pul biberi
Kardeşim Havva bu işin piri olmuş.Öyle güzel mantı yapıyorki
anlatamam yemeniz lazım.
Televizyonda bir kaşığa 40 kayseri mantısı sığacak demişlerdi.Üşenmedim saydım
40 sığmadı ama 36 adet sığdı.Canım kardeşimle beraber yaptığımız yani bükmesine yardım ettiğim mantı.....Mantı bükmesi zannedildiği kadar zor değildir.Kare kesilen
hamurun dört ucu birleştirilir ve hafifce bastırlıp bohça şekli verilir.
Bükülen mantılar kaynayan suda makarna gibi haşlanır.Suyu süzülünce
sarımsaklı yoğurt üzerine dökülür.Nane serpilir ve bolca tereyağı eritilir.
Üzerne dökülür ve afiyetle yenir. Yazarken bile canım çekti:-)









13 yorum:

  1. ama şimdi bu saatte yapılır mı bu bana yaaa :(((

    YanıtlaSil
  2. off ağzımın suyu aktııı :S çoook güzel çoook :)

    YanıtlaSil
  3. canım haklısın hakkınızı helal edin
    yazarken bile benimde canım çekti..

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım nefisss

    YanıtlaSil
  5. benim de canım çekti valla.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. olsada yesek valla,nefissss,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. offf cok severim ama
    gece gece oldumu simdi :-))

    sellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  8. hımmmm nasıl da severim, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Canım mantıya kim hayır diyebilir ki ellerine sağlık sevgiler.yeni şablonun daha iyi olmuş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol deryacım benimde hoşuma gitti
      sağolsun melisacım yapıyor:-)

      Sil
  10. sorma emelcim bende hiç hayır diyemem
    postu yazarkende kaç defa yutkundum durdum:(

    YanıtlaSil
  11. Mantı sevmeyen var mıdır acaba!
    Dünyanın en lezzetli yemeyi bana göre ,tabi bir o kadar da zahmetli...
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Offfff ya bu resim öldürdü beniii....

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)