19 Ocak 2014 Pazar

GERÇEK PASTANE USULÜ YUMURTASIZ UN KURABİYESİ

Pastanede çalışan bir tanıdığımdan aldığım bu tarifle inanılmaz güzel ve ağızda kum gibi dağılan nefis kurabiyeler yapabileceksiniz.
malzeme yönünden az ve zahmetsiz bir kurabiye, malzemelerini görünce zaten hadi canım bunlarla böyle inanılmaz bir kurabiye nasıl olur diyeceksiniz, iddia ediyorum. Resim yine geçen kıştan, yayınlayayım dedim. Çünkü çok çoook resim birikti. Blognotlar dolu her yerde, tarifler, tarifler, bir de aklımdakileri yapacak olsam pc başından hiç kalkmamam gerekecek. Fırsat buldukça oturuyorum. Bazen yazmak içimden gelmiyor çeşitli sebeplerden dolayı :(  Bloğum 4. çocuğum gibi  emek veriyorum. Dolu dolu 3 yıl olmuş. 4.yıldan gün almaya başladık. Benden sonra kalacak tek dikili ağacım diye behsettiğim bloğummm....
ayyy konuyu ne kadar da dağıttım.basit bir kurabiye tarifi vereceğim dedim, derin mevzualara daldım. Bloğum olmadan önce de bildiğim ve sık sık yaptığım bu kurabiyeyi sizinle paylaşmak istedim. daha önce yayınladığım ve listemde en  çok tıklanan sıvıyağlı un kurabiyeme çok benziyor. Tarifine bakmak isterseniz tık tık;  Sadece sıvıyağ yerine margarin kullanılıyor.


malzemeler;
1 paket margarin oda ısısında(bulabilirseniz Vita  yağı)
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri( pudra şekeri aslında üzerine serpiliyor, ben içine koydum)
aldığı kadar un, yaklaşık 2,5-3  su bardağı kadar
yeter artık bu tarifime 1001 çeşit eleştiri almaktan,bazı yazılan ayıp yorumları terbiyemden dolayı yayınlamadım. En başta emeğe ve nimete ağıza alınmayacak laflar.Neyi nasıl açıklayayım bilemedim.  Anlamakta  zorluk çekiyorum. 3 malzemenin nesini nasıl açıklayayım,yazıyorum işte, anlamıyorsanız veya yapamıyorsanız bu benim suçum değil!  efendice yorum bırakan ve sorusunu kibarca sorana aynı şekilde cevap veriyorum. Hakaret içeren ve adını bile yazamayacak medeni cesareti gösteremeyen kimse benden kibar cevap beklemesin.. Bazı kendini bilmezler benim bu bloğu günler de övünmek amaçlı açtığımı yazmış, komik insanlar, benim övünmeye ihtiyacım yok, tanıyıp, arkadaşım olan bilir övülecek çok huyum var Allah'a bin şükür. Ben tarif veriyorum, beğenirsiniz,beğenmezsiniz, yaparsınız yapmazsanız, olur olmaz bilemem. Saygıyı aşmadığınız sürece de yorumlarınıza saygı duyarım. Fakat hiç himse bana, kişiliğime ve yaşamımla ilgili saygısızlık yapamaz.  

 
yumuşak bir hamur oluyor, rulo yapın ve üzerini kürdanla  çizin. Verev  kesin. Ben bazılarına yaprak şekli verdim. Onlar da şık oldu. Şekil size kalmış. 170 derecelik fırında beyaz olarak pişirin. Çok fazla fırında bırakmayın.İlk fırından aldığınızda pişmemiş gibi görünse de telaşeye kapılmayın. Daha önce yazdığım gibi bu tür kurabiyeler soğuduktan sonra kendine gelecektir.  afiyetler olsun...







86 yorum:

  1. Vita yağı hala bulunuyor mu? Ne kadar ilginç çocukluğumuzun lezzeti. Yumurtasız olması da ayrı güzel. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bulunuyor bizim burda Antakya'da var yuvarlak simit gibi de sekli olan harika un kurabiyesi olur eline saglık

      Sil
  2. İlhan Bey Metro markatlerinde var Vita yağı, bir kurabiye için kocaman bir teneke alamk gerekiyor, ben bizim veya sana margarininden yapıyorum

    YanıtlaSil
  3. vita yağından nekar kullanmak gerekiyor peki ve fırında ne kadar süre kalacak birde tepsiyi yağlıyormuyuz

    YanıtlaSil
  4. vita yağından ne kadar kullanmak gerekiyor peki,fırında nekadar süre kalacak ve birde son olarak tepsiyi yağlıyormuyuz yağlı kağıt kullanılacaksa hazırda yağlı kağıdı bulunmayanlar için bi alternatif varmı

    YanıtlaSil
  5. vita yağından nekar kullanmak gerekiyor peki ve fırında ne kadar süre kalacak birde tepsiyi yağlıyormuyuz

    YanıtlaSil
  6. sevgili Aslıcım vita yağını da yarım pakete dek gelecek şekilde ayarlıyabilirsin. ölçüyü bardaksa pudra şekerini de ona göre, kaseyse kaseye göre ayarla. Ben tepsiyi yaplamıyorum ama sen garanti olsun çıkması derken çok hafif yağlayabilirsin.

    YanıtlaSil
  7. Bu tarifin icine un girmiyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma yazman iz da var ama gormediniz galiba

      Sil
    2. Aldigi kadar giriyo un yoksa evde koymayin ama kurabiyede yapmayin

      Sil
    3. Un kurabiyesiye adi
      Hani ordan belki cevap cikar

      Sil
  8. Bu tarifin icine un giriyormu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorgulamadan önce, okumayi öyren derim

      Sil
  9. Bide margarinieritecekmiyiz

    YanıtlaSil
  10. sevgili ürün elbette un konuluyor ama onu el ayarına göre ayrlıyacaksın. çok sertg bir hamur olmayacak. margarin veya tereyağı tüm kurabiyelerde yumuşamış olarak kullanılır.umarım yardımcı olmuşumdur.

    YanıtlaSil
  11. Enteresan bir tarif akşam hanıma süpriz yapayım :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ;o kadar çok tarif var ki .Acaba margarin kullanacaksak suyunu çıkarmalı mıyız ve vanilin ekleyeblr myiz



    *

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ;acaba margarin kullanacak biri olarak suyunu çıkarmalımıyım?ve vanilin konulmalı mı?

    YanıtlaSil
  14. sevgicim vanilya kullanmak sana kalmış bir tercih ama ben margarinin suyunu alamadan yani oda sıcaklığına geldiğinde yoğuruyorum, umarım yardımcı olmuşumdur

    YanıtlaSil
  15. bende yapıyorum ama hafif acımsı tat oluyor bunun sebebi margarinden mi kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  16. yağ deken katı yağmı sıvı yağmı vita derken sıvısımı katısımı kullanılacak açıklama sıfır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim açıklamam sıfır değil ama senin anlama kapasiten kıt galiba canım, hem sıvıyağ hem yumuşamış margarin parantez için de de yazdım vita yağı bulabilirseniz diye, sen Türkçe okumayı biliyor musun?

      Sil
    2. Adsiz dogru gozlemlemis,neden kiziyorsunuz? Aciklama cok kotu .Ornegin unu asagi yukari ne kadar koymamiz lazim?Siz bunu defalarca denediginize gore tarifte ne kadar koyacagimizi belirtmeniz gerekir.Yagi eritin veya yumusak diye yazmamissniz.Bu tarifleri yeni evli ,hic mutfaga girmemis kisileri de dusunerek verin lutfen...

      Sil
    3. kızsam yorumu yayınlamam ve cevap vermem, ayrıca açıklamam kötüyse başkalarının tarifinden faydalanın. Ben bu tariflerimi yayınlarken bir maddi çıkarım veya mecburluktan yapmıyorum. Hem kendim hem çocuklarım için pasta defteri amaçlı kullanacağım. Kendi tariflerimi ve çocuklarımda gözleriyle gördükleri için nasıl ve nekadar malzeme gördüğümü proplem yok, başka bloglarda ara canım aradığını, ısrarla niye geliyorsun?

      Sil
    4. basbaya kızıyorsunuz. bloğu kapatmayı düşünüyorsunuz ya kapatın gitsin bence. tarif alırken azarlanmak, başka sitelere bakın demek de ne oluyor. ilk ve sondu zaten.

      Sil
  17. Harika bir tarif icin size tesekkuru borc bilirim:)

    YanıtlaSil
  18. un' ne kadar koymalıyız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unu kullandığın margarin ve sıvı yağına göre değişiyor, 2,5 su bardağı yeterli, zaten elle yapışmayan yumuşak bir hamur oluyor

      Sil
  19. Kabartma tozu kullanılmıyor mu?

    YanıtlaSil
  20. Kaç adet çıkıyor bu malzemeden ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asya cım 26 adet falan çıkıyor , tabi kestiğin boyuta göre birkaç aşağı birkaç yukarı değişir.

      Sil
  21. sakın kimse bu tarifi yapmasın bire bir yaptım hiç güzel olmuyor

    YanıtlaSil
  22. Selamlar, ne güzel tarifler varmış burada, boş bir günümde tek tek okumak istiyorum hepsini, mutfağa meraklı biri olarak takibimdesiniz, keyifli paylaşımlarımızın devamı dileğiyle :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  23. Yorumları okudum da çoğu okuduğunu anlamiyor sanırım. Tarif gayet açık ve net. Sormuslar da sormuslar... Yapin deneyin gorun... Sanki atomu parcalayacaklar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum....eleştiri yaparken bile insanca yapmayı becerebilsek...anlamayan kişiler sanırım daha önce mutfağa hiç girmemiş....

      Sil
    2. Ben de katılıyorum tarif çok açık ve anlaşılır gereksiz sorular soruyorsunuz sonra da yazar hanıma kızdın diyorsunuz bu gerçekten çok ayıp beğenmediysen siteye bir daha girmezsin olur biter

      Sil
  24. Yorumları okudum da çoğu okuduğunu anlamiyor.tarif gayet açık ve net. Sormuslar da sormuslar. Deneyin yapin gorun arkadaşlar. Sanki atom parcalayacaksiniz :-)

    YanıtlaSil
  25. çok teşekkür ederim sevgili adsız, anlamadım gerçekten kaç yıldır bloğum var ve sadece bu tarif için kötü yorumlar alıyorum. İnsanların bu kadar az malzemeyle bu kurabiyelerin olmayacağını düşünüyorlar, anlamakta zorlanıyorum, pes yani

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  27. Guzel bir tarif sma insanlarla ugrasmak zor kolay gelsin

    YanıtlaSil
  28. Çok güzel oldu aynı pastahane Kurabiyesi gibi çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  29. Daha once bırcok tarıfte bulamadıgım o tadı bu tarıfte buldum. Sadedce yagı bıraz daha az koydum. Ha bırde aynı tarıfe kendımce tarcın ve kakao da ekleyerek denedım oda guzel oldu..Tesekkur ederız bu guzel paylasım ıcın.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, ben de kakolu ve tarçınlı hatta meyve sosları ile de yapıyorum, aynı tarifle hepsi farklı lezzetleri yakalamak güzel oluyor

      Sil
  30. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba,
    Vita veya margarin yerine tereyağı kullanabilir miyim acaba?
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  32. Enfes bir tarif ellerine sağlık ablacigim kötü yorumlari da salla gitsin

    YanıtlaSil
  33. Enfes bir tarif ellerine sağlık ablacigim kötü yorumlari da salla gitsin

    YanıtlaSil
  34. ellerinize saglik denedim harika...

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize sağlık şimdi deneyeceğim inşallah firinin akibetine uğramam da sizinkisi gibi güzel olur.

    YanıtlaSil
  36. merhaba bende bu tarifi en kısa zamanda yapmak istiyorum malzeme çok az tam istediğim gibi yalnız iki çeşit yapmak istiyorum biri kakaolu olacak acaba hamurun yarısına ne kadar kakao eklemem gerek ? kakaoyu un ile dengelemek şartmı undan azaltıp kakaoyla tamamlamak gibi yoksa direk yoğurduktan sonramı koymalıyım ilk defa yapıcam yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canım, elbette kakao ile dengelersen iyi olur. Aksi takdirde ağızda dağılan bir kurabiye olmaz

      Sil
  37. Gerçekten super oldu tesekkurler

    YanıtlaSil
  38. Bu tarifi vitayla yapmanin sirri susuz yag olmasi margarinle ayni lezzeti yakalamak zor margarinde yag kadar su var bir ikincisi malzeme kullandiginuz yagin iki kati kadar un yarisi kadar pudra sekeri kullaniyorsunuz baska hicbir malzeme yok benim en sevdigim kurabiyedir ve yillardir yaparim sirri sadece susuz yag ve pismesinde dusuk derecede uxun surede pisecek bir nevi kurutma deniliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloğumu açalı 4 yıl oldu, fakat bu tarifi bloğum olmadan çok daha önceden beri biliyor ve sık sık yapıyordum. Herkes tarafından beğeniliyordu. Bana göre vita yağı değil de margarinle daha lezzetli. Çünkü pastanelerdekinden daha hafif bir tadı oluyor. Herkesin damak tadına göre değişecektir elbet. Ne yalan söyleyeyim ben kendi yaptığım kurabiye tadını daha çok seviyorum. Bazen vanilya, bazen kahveli bazen de meyve soslarıyla karıştırıp yapıyorum.

      Sil
  39. Ben bayildim valla begenmeyenler yapamamis:) ellerinize saglik gunlerdir bu tarifi ariyorum muthis tarif:))

    YanıtlaSil
  40. Isıtılmış fırına mı koymaliyiz

    YanıtlaSil
  41. Yaklaşık kaç dakika fırında kalmalı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım her fırına göre değişir. Benim fırınım geç ısınıyor mesala, ortalama sana ısındıktan 10 dakika sonra yeterli olur sanırım. En garanti sonuç için kurabiyelerin başından ayrılma ve üzerleri çatlar çatlamaz çıkar. Soğuyunca kendini toparlayacaktır.

      Sil
  42. Çok basit ve çok lezetli bir tarif, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. çok güzel ve basit bir tarif .. ellerinize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. Cok güzel oldu ellerinize ve elime sağlık

    YanıtlaSil
  45. Hiç usenmeden gece saat 02 00 de yaptım çok begendim

    YanıtlaSil
  46. Sabriniza hayranim bellliki mutfagin yolunu bilmeyenler bilgisayar basinda gurme olmuşlar bu kadar algilama problemi olan insanlar acaba makarna yapabiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makarna yi sebzeli ve Kıymalı yapıyorum buyurun gelin

      Sil
  47. Bir kasik nişasta ekleyip denemenizi tavsiye derim simdi kirk soru gelir buna da yemek kaşigi tepeleme olabilir ... Buğday nişastası.

    YanıtlaSil
  48. pardonya benmi dogru okuyorum yoksa insanlarmi yanls okuyolar tairf gayet net bisekilde anlatilmis.Sanirim insanlar okumak istedikleri gibi okuyorlar:-) .Elinize ve emeginize saglk cok guzel gorunuyor enkisa zamanda deniyecem.

    YanıtlaSil
  49. Fırını önceden kaç derecede ve kaç dk ısıtıcaz

    YanıtlaSil
  50. Fırını hiç ısıtmadan koyun kurabiye tepsisini,yüksek ısıda yayılır yoksa,160-170 derece yeterli olacaktır.kurabiyeler çatlayınca çıkarın ve tepside soğumaya bırakın.

    YanıtlaSil
  51. Pardon kabartma tozu veya vanilya koymadiniz sanirim boylemi yapayim

    YanıtlaSil
  52. Evet bu kurabiye gerçekten çok lezzetli oluyor. Bende kayınvaldemden öğrenmiştim sağolsun. Uzun süre saklama kaplarında durabiliyor. Birden gelen misafire birebir. Sizin kurabiyelerin şekilleri de çok güzel olmuş . Bir dahakine bende kürdanla çizmeyi denicem. (Ben bir vanilya 1 çay kaşığı kab.tozuda katıyorm.)

    YanıtlaSil
  53. Evet bu kurabiye gerçekten çok lezzetli oluyor. Bende kayınvaldemden öğrenmiştim sağolsun. Saklama kaplarında da uzun süre dayanıyor. Birden gelen misafire birebir. Sizin kurabiyelerin de şekli çok güzel olmuş. Bir dahakine bende kürdanla çizmeyi denicem. elinize sağlık. (Ben 1 vanilya ve 1 çay kaşığı kab.tozu da katmıştım.)

    YanıtlaSil
  54. Enteresan yarın vita arıyacam

    YanıtlaSil
  55. ellerinize sağlık çok güzel bir tarife benziyor.

    YanıtlaSil
  56. Arnavut kızı23 Temmuz 2015 11:57

    Yaptım ve sonuç mükkemmel aynen dediğiniz gibi oldu bekledikçe güzelleşti pastaneden aldığımız un kurabiyelerine benzedi mutfağıma kazandırdığınız bu lezzet için çok teşekkür ederimm :)

    YanıtlaSil
  57. Tarifi gerçekten çok beğendim , tarifte yazanları tıpa tıp yaptım ve sonucunda misafirlerim çok beğendi sitenizi takipteyim mm...

    YanıtlaSil
  58. Çok guzel bir tarif. Arkadaş yaptı çok güzel oldular. Şimdi bende yapıyorum. Avustralya'ya kadar tarifleriniz geldi. Elline sağlık

    YanıtlaSil
  59. Sayin Site sahibi,Hanimefendi,Size yazilan yorumlari ve sorulari,ayni Hazlada yazdiginiz ve yazilan cevaplari okudum,Gülmekten karnim agridi,Bu arada,göstermis oldugunuz Sabira,Ve Kibarliginiza Hayran Kaldim...

    YanıtlaSil
  60. Gerçekten çok güzel oldu bayıldım. Ek olarak ben içine ezilmiş fındık içi ve vanilya birazda kabartma tozu kattım artık bu tarifi sürekli yaparım herkeseede tavsiye ederim tarif için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  61. Ay yani yazmadan edemedim bi kaç malzeme ile gayet ne açıklanmış bi tarif yani bi insanın işi bu kadar mı zorlaştırılır. Algı problemi yaşıyorum insanlaron amacının ne olduğuna dair saçma sapan yorumlar saçma sapan aorular yapacaksan al tarifi git yap ne uğraştırıyorsunu insanları. Blog sahibini tanımıyorum ama bu saçma yorumlara çıldırmak için onu tanımak gerekmiyor. Allah sabır versin canım tarifi bugün deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  62. Bugün yine yapiyorum çooook lezizzz

    YanıtlaSil
  63. Tarif için teşekkürederim çok güzel oldu 5 bardak un kaldırdı ben vitayağı kullandım

    YanıtlaSil
  64. Tarif için teşekkürederim çok güzel oldu 5 bardak un kaldırdı ben vitayağı kullandım

    YanıtlaSil
  65. margarin 250 grammi koyucagiz?

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)