14 Aralık 2013 Cumartesi

İSTİRİDYE MANTARI - KAVAK MANTARI NASIL PİŞİRİLİR

 
 
 
İnanılmaz tadı güzel, kültür mantarından çok daha lezzetli. Bilmeyen birine hindi eti diye yedirseniz farketmez diye düşünüyorum. Küçük bir araştırma yaptım netten. Kesinlikle kavak mantarları zehirli olmazmış, Kültür mantarı 5 ila 7 arasında satılırken istiridye mantarı 12 liradan satılıyor.Kültür mantarına parelel olarak yetiştirilmesi daha az zahmetliymiş. Tadı daha güzel olduğundan sanırım 2-3 katı farkla satılıyor. 
 
malzemeler,
yarım kilo istiridye (kavak) mantarı (250gr. iki kişi için yeterli)
2 kaşık tereyağı
tuz, karabiber, pul biberi, arzuya göre kekik
2 diş sarımsak,
Limonlu tuzlu suda 15 dakika beklettiğiniz mantarları iri iri doğrayın.
Hızlı ateşte sulanıp suyu çeken mantarlara tereyağını,sarımsağı ekleyin ve soteleyin.
Daha sonra baharatları ekleyip bir iki dakika kadar kavurduktan sonra servise hazırdır.
yanına pilavda çok yakışıyor ama ben resim çektiğim  gün tavuk soteyle servis etmiştim.
 
 


5 yorum:

  1. gerçekten cok güzel,ben de denedim sizin tarifinizde cok guzel

    YanıtlaSil
  2. Çıntarı çok seviyorumda bu istiridye mantarını pek bulamıyorum pazarlarda..Markette paket içinde almak istemiyorum..Benim yerimede yiyin olurmu mantar deyince akan sular durur benim için. Abim birgün zehirleneceksin diyor sürekli gülüyorum bende. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pehlivanoğlundan aldım bu gün. Bilginizeee.....

      Sil
  3. bende bu gün pehlivanoğlundan aldım bakalım sizin tarifinizle bir deneyeceğim.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)