7 Ocak 2012 Cumartesi

TEFLON TENCEREDE PRATİK TUZLU KEK (15 DAKİKADA TUZLU KEK)


           Şu sıralar kahvaltı için her fırsatta yaptığım bu pratik tuzlu keki çay kahve bahane etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Gülay'a deriyorum. (http://Gülayce-Hobileri.blogspot.com).
           Bildiğimiz tuzlu kek tarifi ama pişirme aşamasının kısalığından dolayı favorim oldu.Pırasalı da yaptım ve çocuklarımda keyifle yediler. Denemeyeniz varsa hiç durmayın derim,harika oluyor.

            Malzeme listemiz;
            2 yumurta
            1kahve fincanı süt
            1kahve fincanı yoğurt
            1 kahve fincanı sıvıyağ
            1 paket kabartma tozu
            yeteri kadar un,biraz tuz
            Peynir,maydonoz,dereotu arzuya göre baharat
            Küp küp doğranmış patates(kabak,ıspanak,havuç gibi sebzelerle de süper oluyor)

            Çırpılan kekimizi az yağlı tavaya döküyoruz.Hızlı ateşde yaklaşık 10 dakika pişirdikten sonra tencerenin kapağı ile ters çevirip bir yemek kaşığı yağ ilave edip tekrar tencereye yerleştirip,5 dakika kısık ateşte altı kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Biraz dinlenen kekimiz yemeye hazırdır.Afiyet balşeker olsun.

Buda kaşarlı ve dereotlu teflon tencere keki birde böyle deneyin.
Harika birşey oluyor.Sadece kahvaltı için değil ikindi çayları içinde
pek bir pratik oluyor.Resimleri,

                                           
                                                             

19 yorum:

  1. günaydın:))ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. bu keki çook beğendim çok pratik ellerine ve emeğine sağlık :)))

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle çok pratik,çaydan önce hazır oluyor,sürpriz misafirler içinde çabuk menü

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka deneyeceğim, pazar kahvaltıları için çok ideal, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok pratik..Bayılırım pratik tariflere en kısa zamanda deneyeceğim.Ellerine sağlık

    yasemin

    yasemininmutfagindan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. tuzzlu kekler çok lezzetlı elıne sağlık canım seker hastası olduğum için tercıhım tuzlular sevgıler

    YanıtlaSil
  7. canım senin bu tarifini ben de yaptım ve bugün yayınladım eline sağlık paylaşımın için sağ ol. sevgiler

    YanıtlaSil
  8. elıne sağlık pratık bende sık yapıyorum

    YanıtlaSil
  9. Şimdi yaptım güzelmiş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Çok kolay görünüyor , denenecekler listesine aldım,
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyah kuğucum gerçekten çok pratik ve ve güzel oluyor,
      afiyet olsun

      Sil
  11. Bunu da denemeli. Takip edeceğim sizi kim bilir daha ne lezzetler bulurum. Ben de beklerim sizi...

    YanıtlaSil
  12. ne kadar pratik
    ne güzel bir tarif teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. bende teşekkür ederim,adı üstünde gerçekten çok pratik

    YanıtlaSil
  14. yapacağım mutlaka..http://dilektoksoy.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Pişirirken tencere kapağı kapatılacak mı

    YanıtlaSil
  16. Daha önce hiç yapmadım un ne kadar gidiyo acaba bilen biri bunu yazsın artık :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)