9 Mart 2012 Cuma

YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI


Durun arkadaşlar çayı koymadan bir mercimek çorbası tarifi daha gelsin.
Şu sıralar arşiv temizliyorum yoksa bilgisayar çökecek.Koyacağım bir tarifin
resmi için  çekmişimde çekmişim......

Çocukluğumdan beri çorba mı desem yoksa mercimek yemeği bilmiyorum.
Sizde nasıl söylüyorsunuz bilmem.Yinede annemlerden kalma alışkanlıkla ben çorba diyeyim.
Ev eriştesiyle de pişirilir. Çok vitaminli olan yeşil mercimek çorbası için;

1 su bardağı yeşil mercimek
2 adet soğan
1 yemek kaşığı ev tipi domates salçası
1 yemek kaşığı ev tipi biber salçası
1 adet yeşil biber
tereyağı veya sıvıyağ

İnce ince kıyılmış soğanlar tencerede kavrulur.
 İnce kıyılmış yeşil biberde eklenir,biraz kavrulur.
Salçalar ilave edilir ve yeşil mercimek ayıklanır ve yıkanır.Tencereye koyulur
 bir iki karıştırılır. Mercimeği haşlamadan koydum çünkü çok çabuk
pişiyor benim mercimek. Sizin sert ve çorbayı karartacak kadar
rengi koyu oluyorsasa bir taşım kaynatıp suyunu süzün.
Tuz ve isteğe bağlı pulbiberi eklenir.
2-2,5 subardağı sıcak suda ilave edilir ve özleşinceye kadar pişirilir.
Dediğim gibi erişteyde ilave edip bir taşım daha kaynatabilirsiniz.
Limon da eşlik edince çorbamız misss......


15 yorum:

  1. eline sağlık canım ben erişteli çok severimde oğlanlar öyle yemiyor hatta kara şimşek diyorlar
    ben hep sevmişimdir

    YanıtlaSil
  2. elinize saglik,eminim lezizdir,bende bu siyah mercimegi neyse sevemedim bi türlü,kis aylarinda denk gelirsem bi yerde yemedi demesinler ayip olmasin diye kasiklarim.sevenlere afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Bizde bu çorbayı salçalı değilde sarımsaklı yoğurtlu yaparız.O da çok güzel olur.Sabah sabah olsaydıda yeseydik...))

    YanıtlaSil
  4. benim ewdede bugün mercimek var canım.çok sevilir bizde.içine azda pirinç katarız.öylede deneyebilirsin.ellerine sağlık cnaım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. yaaa benım kız yemez bunu ben severım ama bayılmam eşim hastası ortasını bulamadık daha napcaz bılmem gerçekten faydalı vitamın dolu ama anlat anlata bılırsen benım defneme:)
    elelrıne sağlıkkk :)

    YanıtlaSil
  6. ET YERİNE HARİKA LEZZET ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    :))

    YanıtlaSil
  7. hani kıs nerde benim tarifim yorum bırakmışsın geldim göremedim,ay yoksa ben tarif eklemekten körmü oldum,ayyyy şener şen taklidi yapasım geldi "kör oldum kör oldum göremiyorum" tövbe tövbeeee,link verirsen alırım tarifini,hadi ben kaçayım bak daha oğluş pc başına geçmek için sıra bekliyo :) selamlar

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canımmm. Çoook güzel görünüyor. Eminim tadı da görüntüsü gidir. İyi haftasonları canım.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor tatlımm:)
    ellerine sağğlık..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  10. sevgili gül,
    ellerine sağlık. ben çok severim. ucuz, besili, lezzetli ve hızlı, daha ne isterim:)
    biz yemek deriz, biraz daha suyunu çekmiş kıvamda tüketiriz.
    bir de yemeğe koymadan önce, bir taşım haşlarız mercimekleri. sanırım sen direkt atmışsın?

    YanıtlaSil
  11. sevgili ezgicim öncelikle yorumun için sağol,bizde haşlarız ama bu mercimek çok çabuk pişiyor o yüzden haşlamadım,hiç bilmeyenler için not düşeyim

    YanıtlaSil
  12. sevgili ayfercim bizde yaparız onu hatta günlerimide bazen değişiklik olsun diye,canım ziyaretleriniz yorumlarınız için çok teşkkür ederim

    YanıtlaSil
  13. sevdacım hiç pirinçli yapmadımda yemedimde,değişik deneyebilirim,sağol canım yorumiçin
    melisacım bizim çocukluğumuzda da kara şimşek derdik,o günlere gitim yorumuu görünce:))

    YanıtlaSil
  14. mmmmm bayılırım ben yeşil mercimekli herlşeye...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık.. nefis olmuş.. maille artık yeni yazılarını öğrenip bir bakmadan geçmem ;) sevgiler..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)