16 Mart 2012 Cuma

TÜRK TATLILARI-DİLBER DUDAĞI

Bizde gelenektir bayramlarımızda,davetlerimiz de ,özel günlerimiz de
mutlaka olacaktır. İyikide varlar severek yiyorum.Ben de severim ama açamam
diyen var gibi aramızda...Nişastayla açtığımız için inanın herkes verdiğim ölçülerle
bu tatlıları yapabilir.
Dilber dudağı için malzeme;
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
aldığı kadar un
Yumuşak bir hamur yapın ve 30 beze yapın.Bezeleri tek tek avucumuzun büyüklüğünde
 bol nişastayla açın.Daha sonra 30 bezeyide üst üste koyun ve açabildiğiniz kadar büyüklükte açın.
Daha sonra keskin bir bardakla yuvarlaklar kesin.Arasına tüm ceviz koyup 2'ye katlayıp tepsiye dizin. Üzerine bol tereyağlı ve sıvıyağ karışımlı eritip dilber dudağının üzerine dökün. Sıcak fırına verin.
Üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Şurubu için;
1 kilo şekeri 1 litre suyla kaynatıp şurup hazırlayın.
Tatlı soğuk,şurup ılık olcak.
NOT:
Limon suyu koymuyorum çünkü çabuk tüketilmediği zaman
tatlı şekerleniyor.
Afiyetler olsun...

13 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor ama ben kendime güvenipte yapamam heralde

    YanıtlaSil
  2. Hem bayılırım hem yapamam:)sabah sabah böyle ekrana yağışırım işte:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. sabah sabah bitirdin beni.canım çekti ya :) eline sağlık..

    http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. süper olmuşlar canım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok severim canım.çok ta güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. sen beni komaya sokucan tatlı krızım tutu valla ellerıne sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  7. canım benim blogun çok güzel olmuş... hayırlı olsun...
    ttatlında harika görünüyor ellerine sağlık...,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. nefis bir tarif ellerinize sağlık ziyaretiniz için teşekkürler her zaman beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  9. çok güzel bir paylaşım. emeğine yüreğine sağlık. bu arada izleyicim olmuşsun. çok teşekkür ederim. ben de seni izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglik canim citir ,citir nefis olur afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  11. Bende hiç yapmadım denemeye bile cesaret edemedim nedense..
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. ben bunları yerim yerim :)))))))
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. çok severim canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)