8 Mart 2012 Perşembe

TEFLON TENCEREDE LİMONLU ve DAMLA ÇİKOLATALI KEK (15 DAKİKADA KEK)


İşte kaç aydır yayınlanamayan postu yazayım dedim
tamda tencere kavgası varken:(...
Kopyacılığa inat,emeğe saygısızlığa inat....
Biz pek sevdik mutfak notlarıyla bu teflon tencere TUZLU ve TATLI kekleri
Hem pratik olması hemde fırın açmadan o lezzeti yakalayabilmemizden dolayı....
Çocuklar anne kek deyincede ayak üstü yapılacak kadar çabuk...
Neyse lafı uzatmayayım,geçeyim tarifime;
2 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 türk kahvesi fincan süt
1 kahve fincan yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
yarım limonun suyu ve kabuğunun rendesi
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
klasik kek kıvamında olacak
İşte bu kadar basit çırpın ve hafifce yağlanmış yayvan teflon tencereye
dökün ve yaklaşık 8 dakika orta ateşte üzeri göz göz oluncaya kadar pişirin.Arasına bolca damla çikolata koydum.
Kapağı ile ters çevirin ve alt kısmını en kısık ateşte 7 dakika pişirin.
Sonuç olarak 15 dakikada harika bir tuzlu kekiniz hazır.  Üzerini çocukların isteği doğrultusunda
Afiyet balşeker olsun.




6 yorum:

  1. canım bu emek hırsızları her yerden çıkabiliyor bunlara alıştık ve Allaha havale ettik sende sıkma canını kekte harika elllerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. evet turuncu tatlar malesef ben yeni yeni yaşamaya başladım çok ilginç ve tuhaf

    YanıtlaSil
  3. offf süper olmuş canım ellerine sağlık :) işte aradığım tarif buydu :D tuzlu olanın bin türlüsünü yaptım ustalaştım :D sıra bunda :D yaşasın hem pratik hem lezzetli tarifleeerr!!! :)))

    YanıtlaSil
  4. hülyacım afiyet olsun,dilediğin gibi meyvelerle yapabilirsin,denedim hepsi çok güzel oldu canım

    YanıtlaSil
  5. bunu mutlaka denemeliyim:)

    YanıtlaSil
  6. Süper bir kek olmuş,alt üst yapma safhasında kekin sönmesi gibi bır sorun çıkmadımı? burada kek gayet güzel kabarmış görünüyor ama, amalar kaldı aklımda.Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)