13 Ocak 2013 Pazar

OCAK ÜSTÜNDE FİNCANDA TUZLU ve TATLI KEKLER

 
Herkese günaydınlar olsun. Dışarıda pırıl pırıl bir güneş var şu an, bahar havası gibi....
Kışın başındayız ama ben yazı özlemişim şimdiden...
Ne zamandır aklımdaydı fincanda kek pişirmek....Pişirdimde bir kaç ay önce resim arşivime bakarken
yayınlamadığımı farkettim.Yine pratik ve çok hafif hafif diyorum fırındakinden daha farklı geldi bana... yumuşacıktılar....
Hem fırın açmak istemediğim zamanlar böyle tarifler kurtarıcı oluyor.

Küçük fincanlarımda kaşarlı-dereotlu tuzlu  kekler pişirdim.
Nescafe fincanlarımda da kuru meyveli sade kek pişirdim.

tuzlu kek için malzemeler;
1 yumurta
1 fincan sıvıyağ
1 fincan süt
1 fincan yoğurt
tuz,rendelenmiş kaşar
ince doğranmış dereotu
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
not: klasik türk kahvesinde ölçüler
Fincanların içi hafifce yağlanır 1,5 kaşık kek konur. Bir tencereye sıcak su koydum. Fincanları içine yerleştirip
tencerenin kapağını kapattım. Ocağın en kısık gözünde pişmeye bıraktım. Kapaktaki nemin keklerin üzerine damlamamsı  için havlu peçete koydum.
Kekler kabarınca  da kapağı kaldırdım. 



Tabi fırındaki gibi keklerin üzerinin çok kızarmasını beklemeyin.Pişmesi ,içinin çekmesi çok güzeldi.
Muffin kalıpları yerine kullanılan fincanlardaki bu keki daha denemediyseniz korkmadan deneyebilirsiniz..
Sonuç gayet iyi....Hatta fincandan çıkardığım kekleri görüntüleyemeden  bitirdik.

tatlı kek için malzemeler;
1 ymurta
1 nescafe fincanı süt
1 nescafe fincanı sıvıyağ
kuru meyveler,damla çikolata
1 paket kabarttma tozu
aldığı kadar un
limon kabuğu rendesi

afiyetler olsun


27 yorum:

  1. fincanlardan yapışmadan çıkıyor mu kekler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fincanları yağladığımız için sorun olmuyor,
      ben zorlanmadım çıkarırken

      Sil
  2. Denemedim ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım, deneyeceğim hemen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyin pişman olmayacaksınız feray hanımcım

      Sil
  3. bir dönem pek meşhur du ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok meşhurdu bende zaten popüler olduğu zamanlarda yapmayı
      sevmiyorum tarifleri,
      eskiler yeniden gündeme gelsin diye sonra yapıyorum bahar hanımcım

      Sil
  4. Keşke son hallerini de görseydik:) ellerinize sağlık mutlaka çok lezzetlidir

    YanıtlaSil
  5. bende tatlısını yapmıstım ama tuzlusunuda deneyelım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bende tencerenin diğerinde de tatlısını yaptım,
      teşekkür ederim

      Sil
  6. Fırınım yok kek yapamam diyenlere tokat gibi cevap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardelen hanım insan yeterki istesin yapamıyacağı yok bence

      Sil
  7. Degisik ve ilginc pisirme tarzi..zor olmuyormu pisirmek acaba..denemk istiyorum da?? ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zannedildiği kadar zor değil,tencere içinde su olduğu için o kısık ateşte pişerken ben çok rahat başka işlerimi yapabildim,yemek pişermiş gibi yani

      Sil
  8. Bir zamanlar ben de denemiştim galiba. Ama sizin çeşidiniz çok. Demek ki her malzemeyle yapılabilir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ne zamandır denemek istiyordum sonunda yaptım ve güzel olduğunu düşündüğüm için bloğuma koydum,teşekkürler ilhan bey

      Sil
  9. canım bu n egüzel bir tarif...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. fincan kekini arkadaşımda yemiştim .çok güzel oluyor deneyemedim ama eline sağlık enfes

    YanıtlaSil
  11. bloğunuzu yeni gördüm bu kadar becerik olmaz yaaa yapan var yapamayan var hatta arkadaşlara 'erkek olsam hataydan kız alarım ' dedim :)... Bi tanıdığımız vardı Hatay da oturuyorlardı o da değişik tatlar biliyordu ve eli çok lezzetliydi maşallah sizinde öyle sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ben bayağı geç kalmışım elinize sağlık...bloğumada beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. ben geç kalmışım demekki elinize sağlık bloğuma da beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. merhaba tesadüfen yorum kısmunda blogunuzu gördüm fete nasıl bulacagım begenmek isttedim yardımcı olurmusunuz safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye hanımcım izleyen yani takipilerim listesiniz üzerine tıklarsanız izleme butonunu çıkacaktır

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)