29 Şubat 2012 Çarşamba

KÖY TARHANASI- İÇANADOLU KONYA TARHANA ÇORBASI (.. UN TARHANASI DEĞİL!!..)

Keloğlanı izlemeyen yoktur aramızda herhalde...Padişahın kızını vezir bir ilaçla uyuturda kimse çare bulamaz.İşte o sıra keloğlan gelirde padişahım ben iyileştiririm kızınızı der. Sarayın aşçısından tarhana çorbasını pişirmesini ister. Keloğlanın cümlesiyle ölüyü ayağa kaldırır bu çorba:)  Yöresel olan bu çorba pek bilinmez. Soğuk günlerde ve hastalara iyi gelir. Adına çorba desekte koyu kıvamlı ve besleyici olduğundan başlı başına yemek gibidir. Yazdan yapılır,kurutulur ve kışın yenir. Kurutmadan öncede bol tereyağıyla yenincede tadı çok güzeldir. Bunun için gerekli malzeme;
 1 kilo yoğurdu koyu ayran yapın, biraz tuz ekleyin ve kaynamaya başlayınca yarma buğday(dövme buğdayda denir) ekleyin.Karıştıra karıştıra pişirin. Çünkü dibi çabuk tutar.Yoğurt çorbasından daha koyu kıvam olunca altını kapatın ve soğumaya bırakın. Elinizi ıslatıp avucunuzun büyüklüğünde şekil verin.Çok sıcaklarda kurutulur.Bez torbada saklanır.Kahvaltıda da kavurması yapılır,onuda yayınlarım inşallah....
Bazı yörede özellikle Konya Beyşehir tarafında ince ince yapılır ve çayın yanında çerez gibide yenir.
Çorbamızın yapım aşamasınıda yazdım ki yazın belki denersiniz. Pişirirken  sayınıza göre birkaçını önce soğuk suda yıkayın.Sonra sıcak suyla geceden ıslatın. Biz içine biraz nohut ve kurutulmuş kırmızı acı biber koyarız.Eşimin memleketinde barbunya koyuyorlar.Ben onuda çok yakıştırdım .Şimdi pişirdiğim zaman ikisinide koyuyorum.Düdüklü tencerede ve kısık ateşte uzun süre 1-1,5 saat pişirin.İyice özleşmesi lazım. Üzerine bolca kekik,nane ve tereyağında bir iki diş sarımsağı rendeyin ve kırmızı biberide ekleyip servis yapın. Soğan veya pırasa ile yemesi çok lezzetlidir. Şifa niyetine afiyet balşeker olsun.




17 yorum:

  1. merhabalar bizde tarhana yaparız ama sizin tarhana ile alakası yok...bizde malzeme daha bol ve sizikisi gibi basit değil hiç duydunuzmu bilmiyorum uşak tarhanasını denemenizi tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç bişeye benzemiyo affedersin uşak tarhanası

      Sil
  2. Sabah sabah çok güzeldi.Olsaydıda yeseydik...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. kahvaltıda tarhana çorbasına bayılırım ben.

    YanıtlaSil
  4. yorumlarınıza teşekkür ederim öncelikle,sevgili adsız izleyicim sizin bahsettiğiniz un tarhanası bizde yaparız ve dediğiniz gibi bol malzemeli,baharatlı bu tarhana başka adınada dikka ederseniz yöresel dedim ve türkiye genelinde çok bilinmez.Daha çok Konya ve çevresinde yapılır.Tadı un tarhabnasından çok ama çok farklı ve b kadar az malzeme olmasına rağmen daha lezzelidir.Yazdığım ölçüleri azaltarak yapmanızı tavsiye ederim,ARADAKİ FARKI KENDİNİZ GÖRECEKSİNİZ ZATEN SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  5. veee 7. izleyicin olarak hemen geldim ve seni izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. canım benim blogunu taşımızsın hayırlı olsun ama neden taşıdığını merak ettim??
    seni izlemey aldım canım
    sende beni izlemeye al..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. 11.izleyıcın olarak yenı yerine de güzel tatlarda buluşuruz inşallahhh.Adı tarhana olsun da içinde ne olursa olsun harıka olur.İçenlere şifa ve sıhat versın ınşallah.

    YanıtlaSil
  8. sen nerdesin biz orda canını sıkma:-))tarhana vazgeçilmezim..

    YanıtlaSil
  9. en sevdiğim çorbadır tarhana, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Geliriz canım burayada geliriz üzülme yeni taşındın daha eşyaları yerleştirmesi falan derken yorulmuşsundur sen dinlen bira geliriz pasta ve börek yemeye...:)))))

    YanıtlaSil
  11. Bu tad malesef mazide kaldı derken sizi Allah karsıma çıkardı sanki. Lutfen yarma miktarını da belirtebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mahmut bey göz kararı yapıyorum,fakat illaki ölçüsüz yapamam derseniz bulgur pilavı gibi 1 su bardağı yarmaya 3 su bardağı koyu kıvamlı ayranı ekleyerek pişirin.Soğuyunca şekil verip kırutmasıda kolay olur. Umarım sorununuza cevap olmuşumdur. Herhangi bir sıkıntınızda yardımcı olurum. teşekkür ederim.

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim. Tabiki cok yardimci oldunuz diger tariflerinizi de ilgiyle izliyor bazilarini deneme firsati buluyorum su ana kadar bir tereddut yaşamadim. bu kucuk ayrintiyi da boylece halletmis oldunuz. İzlemeye devam...

      Sil
  12. Usak tarhanasi CORBA yapmak icin.
    Beysehir tarhanasi eglencelik, Biz cocuklugumuzdan itibaren bununla büyüdük
    Birde Kahramanmaras Tarhanasi varki o inanilmaz ince.
    Bence hepsi güze ve lezzetli l yörelerimizin zenginligi.

    YanıtlaSil
  13. 3 4 kilo suzme yogurt icin yaklasik 1.5 kg yarma gerekli lakin yarma unuda koyun bence annem oyle yapardi daha ozlu olur iki avuc kadar ben Nigdeliyim ve bu corba bizim vazgecilmezimiz bu arada istanbulda yapiyorum ben buzlukta sakliyorum tek pişirimlik posetler halinde koyup kolay bi corba oluyor boylece islatmaya gerek kalmiyor zaten istanbulda bisey kurutmak imkansiz malum neyse uzun lafin kisasi ağzının tadini bilen yapar dener içer afiyet olsun 😉😀

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)