15 Mart 2012 Perşembe

KURUTULMUŞ YEŞİL FASÜLYE YEMEĞİ

Fasülyenin dilimlenip kurutulmuş hali......

Kış mevsimi çıkıp giderken evdeki tüm kuruları tüketeyim diyorum.
Yazın yenilerini hazırlarım nasılsa:)
Daha çok kurutulmuş yeşil fasülyenin yemeği yapılır bizde...
Eşimle susuz, kavrulmuş daha çok sevdiğimiz için öyle tarif vereceğim.
 yeşil kurutulmuş fasülyeyi kaynayan suya ,
bir avuç kurutulmuş domatesle beraber koyun ve biraz haşlayın .
Çok çamurlaştırmadan çıkarın ve hemen soğuk suyun altına tutun ki rengini kaybetmesin.
2 adet soğanı söğüş olarak kıyın ve bol sıvıyağda kavurun.Tuz ve pulbiber ekleyin.Suyu süzülen
fasülyeyide koyup ocağın altını kısın ve ara sıra karıştırarak kavurun. Sarımsaklı yoğurtlada
servis yapabilirsiniz.
Yok ben sulu severim diyorsanız 1 su bardağı sıcak suyla 2 yemek kaşığı dövülmüş domates kurusu da ekleyin.Sulu bir yemek ama  öylede çok lezzetli oluyor.
Afiyetler olsun...



11 yorum:

  1. fasulyenn kurutulmuşunu ilk kez görüyorum tadını merak ettim.nefis olmuştur eminim.
    canım benim ilham perilerimde güncel listede ikinci sıradasın ben ilk tanıdığımdan beri blogunu listemdesin canım .ben seni blogunu çok seviyorum çok öptüm

    YanıtlaSil
  2. Elıne saglik canım bizde bayılırız bu yemege;-)

    YanıtlaSil
  3. Mehabalar canim ellerine saglik .Cok nefis lezletli bir yemek ben cok seviyorum .Afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  4. bizim burada da çok yapılır.özellikle yufka ekemekle yemeside harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. arifecim tadı gerçekuen çok güzel oluyor
    bütün kurular bana göre daha lezzettli
    sevdacım bizim brada da yufka namı diğer şepitle yenir ve öyle dahada güzel olur

    YanıtlaSil
  6. turuncu alar ve tatlılar gülcandan cım ortak beğenilerimizin olması çok hoş
    keşeke bir arada yemek nasip olsa:)

    YanıtlaSil
  7. cok lezziz görünüyor canim...ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  8. bende kurutulmuş fasulyeyi çok severim.ellerine sağlık...........

    YanıtlaSil
  9. ben karadenizliyim bizde fasülye kurusu yada fırınlaması meşhurdur ama ben yemeyeli çokk seneler oldu beni çocukluğuma götürdü mis gibide kokusu vardır onun ellerine sağlık hangi yöreye ait olduğunuzu merak ettim sevgiler

    YanıtlaSil
  10. tadını çok merak ettim doğrusu..Hiç yemedim kurutulmuş fasulye:((ellerinize sağlık..mutlaka çok lezzetlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dolaba koyduğumuzdan daha lezzetli bana göre,tabi çocukluktan alışık olduğumuz bir yemek,onun da etkisi olabilir

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)