28 Temmuz 2012 Cumartesi

HAZIR YUFKADAN TEFLON TAVADA SU BÖREĞİ

    Uzun bi aradan sonra merhaba arkadaşlar, kısa bir sağlık proplemi ve her geçen gün
 artan sıcaklar sebebiyle sizden ve bloğumdan uzak kaldım. Allah kabul etsin borcumuzu yerine getirmekte hayli zorlanıyorum ama ezan sesiyle içilen bi bardak soğuk suyla aldığım lezzetin tadı başka,
zafer kazanmış komutan edasıyla yemeye ve soğuk içeçeklere devam tabiiii.....
Mutlaka hepizin yaptığı bu böreği yayınlamak istedim. Çünkü sıcaklarda yufka açmak çok zor,tavada da s böreği tadını aratmadığı için aklıma düştü.İftar ve sahur için bir alternatif olur diye...

3 adet yufka
biraz tereyağı ve sıvıyağ
iç malzemesi için;
beyaz peynir
bir demet maydonoz
sosu için;
2 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 şişe soda
Hafif yağlanmış tavaya birinci yufkayı açıyoruz,kenarları dışta kalacak şekilde,ikinci yufkayı
 elimizde parçalayıp sosun içine batırp tavaya buruşuk buruşuk olarak seriyoruz. Üçüncü yufkada da aynı işlemi yapıyoruz ve malzemeyi koyuyoruz. Benim altı yufkam vardı üçünü peynirli, diğer üç yufkayı da
sucuklu,kaşar peynirli,domatesli ve yeşil soğanlı yaptım
.Bir çeşit paçanga böreği tadında oldu.Onuda denemenizi isterim.


En son tencerenin kenarında kalan yufkaları üzerine kapatıp alt üst kızarıncaya kadar 
kısık  ateşte içini çeke çeke pişiriceğiz.
Afiyetler olsun....












5 yorum:

  1. ben geldiiiiiiiim :)))
    sahura kadar hiç uyuyamıyorum ...
    böyle gece kuşu gibi ayaktayım :))))
    geldim gördümkü arkadaşım börek yapmş...
    acaba dedim banada 1 dilim verir mi??
    ellerine sağlık canım....
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  2. hoş geldin canım,
    ben ilk kez sahurda ayaktayım ve uykum gelmeye başladı
    bir dilimin lafı mı olur tabak senin olsun canım
    sana da hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  3. Harika :)Ellerine sağlık canım.Bloğunu izlemeye aldım canım.Bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.

    YanıtlaSil
  4. şimdi aldım ocaktan harika oldu

    YanıtlaSil
  5. Şahane olmuş. Ellerinize sağlık. Bende değişik versiyonunu yapıyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)