2 Mart 2012 Cuma

PORTAKALLI KARNABAHAR YEMEĞİ ve ŞERİYELİ PİLAV EŞLİĞİNDE

       Kaldığım yerden  başlıyacağım....Şifre hırsızına inat.....Kendimin bile kolay hatırlayamacağı,bir yere not düştüğüm şifremle ve tarifimle geldim....

Orta boy karnıbahar
1 adet soğan
2 adet havuç
bir küçük kase bezelye
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
1 portakalın suyu
3-4 diş sarımsak
2 yemek kaşığı şalça ve tuz
Yayvan bir tencereye sıvı yağ veya zeytinyağı koyup,ince şeritler halinde kıydığınız soğanları kavurun.Biberleri halka halka kesin onlarıda kavurun.Salçasınıda ekleyin.Ayıklayıp,yıkadığınız karnıbaharları (haşlamaya gerek yok,vitamini gitmesin),havucu ve bezelyeleride ilave edip biraz kavurun.1 su bardağı suyu ve 1 portakalın suyunuda ekleyin.Sarımsaklarıda ekleyin.Kısık ateşte pişsin. Sonra fırına dayanıklı bir kaba alın,suyu azsa biraz daha ilave edebilirsiniz.Fırına koyun ve üzerine kaşar rendesi serpin. Beşamel sosluda yapabilirsiniz. Tam bir diyet yemeği oldu aslında,kesinlikle tavsiye ediyorum.Afiyette ve beni izlemede kalın. Mutfağımıda, bloğumuda ne çok seviyormuşum meğer şimdi daha iyi anladım. Bloğum benim 4 çocuğummuşta farkında değilmişim:)







         

5 yorum:

  1. portakallı karnabahar bilmediğim bir tat, sebzeyi çok sevdiğim için denemek isterim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. değiş bir karnabahar yemeği olmuş denemek lazım ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. noblesem ben porakalı sevince ilave ediyorum bana güzel oluyor denemeni tavsiye ederim canım

    YanıtlaSil
  4. canım ben geldim
    mmm ellerine sağlık çok güzel
    çatalımla tadına baktım
    muhabbetle
    :)))

    YanıtlaSil
  5. Karnıbaharı hiç sevmem ama sağlık için yemek gerekiyor. Sanırım bu tarif bana Karnıbaharı yedirir :) Pazara gittiğimde ilk işim Karnıbahar almak olcak..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)