11 Şubat 2012 Cumartesi

PATETESLİ ÇİĞ KÖFTE


 Sizi bilmem ama benim için düğü işleri olmadı mı kabül günlerinin veya ikindi çaylarının pek tadı tuzu olmaz.Şöyle acılı acılı yanında çeşit çeşit turşuyla çay eşliğinde yiyeceksin.Üzerine de tatlı,kurabiye Allah ne verdiyse işte:) Gülümsediğime de bakmayın ciddi ciddi bu yazdıklarımı hem yapıyor hem yiyorum. Ne yapıyım benim rejim en fazla 2 gün sürer sonra normal hayata dönerim. Siz de benim gibi çiğ köfte tadında ve düğü işlerini seviyorsanız buyurun tarifi;

MALZEMELER
yarım kilo ince esmer bulgur
yarım kilo haşlanmış sıcak patates
zeytinyağına ıslatılmış acı pul biberi ve isot
2 yemek kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber ve tuz
2 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
iri rendelenmiş kuru soğan
7-8 diş rendelenmiş sarımsak
           
Patates hariç tüm malzeme harmanlanır biraz yoğrulur.Sonra sıcak patates eklenir ve ezmeye devam edilir.İyice yoğrulan köfteye ince doğranmış maydonoz,taze soğan,zeytinyağı ve nar ekşisi ilave edilip çiğ köfte şeklinde sıkılır.
İnanın yazarken bile canım çekti.Muhteşem ve tam kıvamında süper bişey oluyor.Ayrıca misafiriniz gelmeden saatler öncesi hazırlayıp servis edebilirsiniz.Dinlenince lezzetinden ödün vermiyor kesinlikle...Yapmanız dileğiyle afiyette kalın,sağlıcakla kalın.Bol bereketli günler dilerim.
      Ayrıca bu tarifimi sevgili  Tombultariflere  gönderiyorum.

         
             

1 yorum:

  1. canım sen harikasın gerçekten. katılımın ve desteğin için çok teşekkür ederim sana. çiğ köftenin hiç patateslisini yemedim ama deneyeceğim ellerin dert görmesin tarifini yayınladım bu arada özel hayatımda bayağı yoğun ve hastalıklı ve hastaneli günler geçiriyorum dikkatimden kaçmış haber verdiğin için ayrıca teşekkür ederim. iyiki varsın sağ olasın...

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)