10 Şubat 2012 Cuma

EVDE BEYAZ PEYNİR YAPIMI

               Çocukluğumda annemin yaptığını hayal meyal hatırlıyorum.Nedense bana çok zor gelirdi.Bugün ise markete gidip lezzetinden, markasından, kalitesinden emin olmak kadar zaman almıyor inanın.Herkes kolayca evinde doğal olarak peynirini yapabilir.

               İşte ev yapımı peynir için malzemeler;

               5 litre süt
               peynir mayası(2 çay kaşığı yeterli oluyor 5 litre için)

       Ocağa süzüp koyduğunuz sütü kaynatmadan çok ama çok az ılıkken mayayı koyun ve büyük bir kaşıkla karıştırın.Tencerenin ağzını kapatıp,üzerini örtün.4 saat kadar bekletin.Sonra üzerini açın ve artı şeklinde bıçakla sütün üzerini çizin.Peynirin sarı bir suyu çıkacaktır.  Bez torbaya dökün ve süzdürün.Üzerine ağırlık yapacak birşeyler koyun ve 5-6 saat bekletmek yeterli olacaktır. Daha sonra biraz kaya tuzuyla sıcak suyu kaynatıp kestiğiniz peynir kalıplarını 2'şer dakika kaynatıp çıkarın. Kovonoza koyduğunuz peynirlerin üzerine bu suyu dökün.Ne kadar uzun beklerse peyniriniz daha da güzelleşecektir. Hem sağlık açısından bekletmek daha faydalı. Ben bunun için peynirim bitmeden önce diğerini yapıyorum.

         5 litreden 600-750gr. kadar peynir çıkabiliyor.Başka bir blogcu arkadaşımda maya yerine sirke koyduğunu okudum.  (5 litreye 2-3 yemek kaşığı kadar).İnşallah öylede yapacağım hazır maya olmadan daha da sağlıklı olacaktır.


NOT:Torbaya döktüğünüzde süzülen suyu lütfen atmayın.Ekmek yoğurmada hatta birçok kurabiyede kullanabilirsiniz.Sevgiyle ve afiyetle kalın. İlk peynirim hem de kalpli yapmıştım.





        
                                                           
                                       
                                         buda peynir mayası,marketten aldım...           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)