15 Şubat 2012 Çarşamba

EVDE LAVAŞ ve TAVUK DÖNER YAPIMI


      Yıllarca döner diye dışarıda ne yediğimizi bilmedik. Hiçte zor değil evde kendi dönerimizi yapmak.Şu ana kadar resmini hiç çekmemişim et dönernin,inşallah onuda yayınlarım.Tavuk döneri bu için gerekli malzeme;
yarım kilo tavuk göğsü
1 adet kuru soğan
birkaç dal maydonoz
birkaç marul yaprağı
2 adet domates
Tavuk göğsünü yıkayın,suyu süzülünce dondurucuda 5-6 saat dondurun.Çıkarın ve erimesini beklemeden bıçakla kesin.Don olduğu için yaprak yaprak kesilecektir.Biraz bu kısımda yorulacağız zaten.Bitince bir tencereye alın ve kendi suyunda pişirin.3-4 yemek kaşığı tereyağında iyice kızarıncaya kadar soteleyin.Tuz ve biraz pul biberi ekleyince,sebzeleri jülyen doğrayın.Ekmek arasına önce sebzelerden  üzerine tavuk döneride koyun. Bol köpüklü ayranda oldu mu yanında tamam. Ben yufka (şebit) dediğimiz ekmekle yemeyi daha çok seviyorum. Afiyetle kalın...

      Lavaş hamuru için;
      3 su bardağı un
      1 çay kaşığı kuru maya yeterli(mayasızda olabilir zaten çok kalın olmayacak)
      tuz ve ılık su ile yoğrulan hamurlardan küçük bezeler yaptım ve tavada yağsız pişirdim.
 



8 yorum:

  1. canım benim ben döneri çoooook severim bayılırım :))
    bende evde yaparım ama dışardakilerin tadı bambaşka oluyor hıımmm...
    canım ellrine sağlık :))
    sevgiler :))

    YanıtlaSil
  2. mmmmmm mis
    hem sağlıklı
    ellerine sağlık canım
    :))

    YanıtlaSil
  3. Çok lezziz gözüküyor
    ye beni diyor
    ellerine saĝlık
    :-)))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  5. ewde yapmasıdsa başka güzel canım.hemde sağlıklı.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım evde yapılmış gibisi varmı en azından temz ortamda
    gözünün gördüğü şeyler
    çok lezzetli görünüyor afiyet olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik canim cok guzel bir paylasim olmus mutlaka denicem sevgiler

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)