16 Şubat 2012 Perşembe

SARIMSAKLI KÖFTE (FELLAH KÖFTESİ)

       Benim bildiğim Adana yöresinde yapılan harika bir lezzet. İster sarımsaklı yoğurt eşliğinde ister o bol sarımsaklı sosuyla yiyebileceğiniz,çay saatlerinin de vazgeçilmez tadı. Ben çok severim,her fırsatta da yaparım. Gerekli malzeme;
yarım kilo ince bulgur(düğü)
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
3 tatlı kaşığı kimyon
2 tatlı kaşığı pulbiberi
1tatlı kaşığı kuru nane
3 yemek kaşığı irmik
tuz ve yoğururken ekleyeceğiniz için un (yaklaşık 4-5 kaşık)

      Sıcak suda ince bulguru şişirin ve salçaları baharatları özellikle irmiği ekleyip bir güzel yoğurun. Soğuk su ve unu azar azar ilave ederek ele yapışmayan,özlü hale getirin fellah köftemizi. Minik minik yuvarlayın ve küçük parmağınızla ortasına bastırın.Yuvarlama işlemi biraz sıkıcı ama 3 tane yuvarlıyabilirseniz elinizde işiniz biraz daha kolaylaşabilir. Geniş bir tepsiye yuvarladığınız fellah köftelerini koyun. Sosu için gerekli malzeme;
2 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı sıvıyağ
4-5 adet rendelenmiş domates
1 yemek kaşığı biber salçası
7-8 adet sarımsak rendelenmiş
      Küçük tencerede kaynatırken sosunu, fellah köftelerimizi de geniş bir tencerede kaynayan suda haşlayın.8-10 dk.kadar. Tabi bu suya bir kaç limon tuzu koyun dağılmasın diye,birkaç damla sıvıyağ ekleyin  yapışmasın diye.....ve sonuç muhteşem..... Afiyetle kalın tüm ziyaretçilerim ve mutlaka deneyin...

  Ayrıca bu tarifimi sevgili arkadaşlarım Güloanne ve Tombultariflere  gönderiyorum.                                                   

9 yorum:

  1. ohhhh ellerine saglik canim
    nefis görünüyor
    bende istiyorum :-))

    YanıtlaSil
  2. Canim afiyetler olsun hayirli aksamlar .

    YanıtlaSil
  3. sağol canım gel beraber olsun diyeceğim ama çok uzaktasın,inşallah günün birinde beraber yeriz.sevgilerimle


    yeterki gel emelcim istediğin fellah köftesi olsun

    YanıtlaSil
  4. Canım, tarifinizi yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım çok leziz oluyor biliyorum
    makedonyadan izleyenin var :)

    YanıtlaSil
  6. uzun zamandır canımda çekiyor doğrusu ben bu tabağı alsam olurmu? ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. hic yemedim ,herhalde yoresel bir yemek
    ellerinize saglik
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım iyiki varsın tarifin yayında sevgilerimi gönderiyorum sana...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba arkadaşım bayılıyorum bu köfteye ama ben birkaç defa yaptım dağılıverdi dahada cesaret edemiyorum ama çok seviyorum ellerine sağlık bende beklerim

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)