2 Şubat 2012 Perşembe

KIRMIZI PANCAR TURŞUSU

Turşu kurmak hem de renkli renkli kurmak,daha sonra onlara uzun uzun bakmak,bakarken de sevmek hobilerim arasında yer alıyor.Belki çok abartıyorum ama şunun güzelliğine o muhteşem rengine bakar mısınız? Tadını bilmiyorum çünkü kurduğum birçok turşuyu yemiyorum.Yiyenler güzel olduğunu söylüyorlar.
İşte kırmızı pancar turşusunun yapılışı;
1 kilo kırmızı pancar
5-6 diş sarımsak
Tuz ve sirke
İyice yıkanan pancarları biraz haşlayın.Çok yumuşamamasına dikkat edin.Kabuklarını soyun ve dilediğiniz şekilde doğrayın.Ben küp küp doğradım.Sarımsaklarıda rendeleyin,daha keskin bir kokusu olacaktır.Biraz tuzla harmanlayın ve kavonozlara pancarları yerleştirin.Üzerini sirke ve suyla doldurup kapağı sıkıca kapatın. Serin bir yerde muhafaza edin. 15-20 gün sonra yiyebilirsiniz.Ayrıca salatalarınızı da renklendirme de kullanabilirsiniz.Altaki resimdeki gibi renklendirme yapabilirsiniz....Afiyet olsun...Herkese hayırlı geceler.....
     
     
     

    

4 yorum:

  1. en sevdiğim üzerinede sarmısaklı yoğurttt hımm ellerıne sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım senin turşuyla nefis bi renk oldu

    YanıtlaSil
  3. Pancarın rengine bayılıyorum
    lezzeti zaten apayrı bi şey
    ellerine sağlık ah sarımsak kokusu olmasa hergün yiyebilirim çalınca anca hafta sonu yapabiliyorum.
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)