15 Şubat 2012 Çarşamba

PİZZA VE PİZZAAA....

      Bir çoğumuz evde yapıyoruz. Yapmak zorunda da kalıyoruz. Çocuklar çok seviyor.Benim 3 afacanda bayılıyor pizzaya. Tabi seven çok bizim evde yapan tek kişi olunca  herkesin zevkine göre,boy boy pizzalar pişiriyorum. Birde maddi boyutu var tabi,neden o kadar pahalı satarlarki pizzayı.Dışarıdaki bir pizza ücrettine malzeme alsam kaç tane olur. Aman neyse efendim aşıyor beni bunlar.Evde kendi pizzamızı yapmak hiçte zor değil buyurun tarifi;

                                                         1 kahve fincanı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
kuru maya (intensit kuru maya)
biraz tuz ve yeteri kadar un
Hamuru bir güzel yoğurun ve mayalanmaya bırakın.Pizzanın iç malzemesi için;
halka halka doğranmış sucuk
ince ince doğranmış biber
tereyağında sotelenmiş mantar
dondurulmuş mısır
rendelenmiş kaşar
   Hamurdan büyük boy borcam tepsiye göre beze yapın ve merdaneyle açın.Tepsiyi  yağlamanıza gerek yok.Üzerine salça,ketçap ve kuru kekik karışımından sürün.Hamurun bir kaç yerine çatalla batırın ki çok kabarmasın.En alta kaşar peyniri,onun üzerine sucuk,biber benim gibi mantar seviyorsanız bol bol koyun. En üstüne tekrar kaşar peyniri serpin.Böylece pizzadaki malzemelerimiz birbirine kaynıyor ve kesildiğinde dökülmüyor.Peynirler sününce ve kızarınca fırından çıkarın. Afiyette kalın.
                     Bu tarifimi sevgili arkadaşlarımın Tombultarifler ve Güloanne'ni n etkinliğine gönderiyorum.
 

        bu da çocuklarımın kendi elleriyle  hazırladıkları pizzalar
 


  
kendi zevklerine göre yaptıkları pizzanın tadı paha biçilemez....

7 yorum:

  1. bizim evde de pek mama pek seviliyor pizza..ellerien sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canim afiyetlr olsun hayirli alsamlar.

    YanıtlaSil
  3. Canım, tarifinizi yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bencede en doğrusu ve sağlıklısı evde yapmak canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. tarifini yayınladım tatlım katılımın için teşekkür ediyorum sana üç çocuklu bir anne olmak ve böyle marifetli olmak maşallah diyorum arkadaşım sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  6. Ayda bir sefer mutlaka ev pizzası yapılır çocuklar bayılıyor ee tabı bız büyüklerde..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım.Harika olmuş.Sevgiler...

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)