19 Ocak 2014 Pazar

MİSS GİBİ PORTAKAL KABUĞU REÇELİ



 Tüm dostlarıma günaydın. Hayırlı pazarlar olsun inşallah, bahar havası var Konya'da bugün. Miss gibi portakal reçeliyle geldim. Yine arşivden bir resim...Keşke yapabildiklerimi günü gününe yayınlayabilsem, olmuyor tabi. Bizim evde pek reçel yenmiyor. Portakal  ve incir reçelini biraz ben seviyorum. Bu portakal reçelini de sadece 2 adet portakalın kabuğundan geçen kış yapmıştım.5 kişilik bir aile olmamıza rağmen inanın onu bile tüketemedik. Siz ölçüyü kendinize göre çoğaltabilirsiniz.Tabi ben kurabiyelerde kullanarak değerlendirmiştim:)
malzemeler;
2 adet portakal kabuğu dilimlenmiş olacak
2 büyük su bardağı şeker
2 su bardağına yakın su
18-20 adet kürdan
 
ince uzun kesilmiş portakal kabuklarını rulo yaparak sarın ve içi su dolu kapta bırakın. Her defasında ılık veya sıcak su ile yapın.
Bu işlemi portakal kabuğunun acısı gidinceye kadar tekrarlayın. Ben 6 kez yapmıştım. Fakat biraz acımsı oldu. Siz 8- 10 kez tekrarlayın.
yayvan bir tencerede  şekeri ve suyu  kaynamaya bırakın, kürdanları çıkarmadan portakal kabuklarını da ilave edin.Koyulaşınca sıcak sıcak kavonoza koyun ve kapağı sıkıca kapatın. Tabi kürdanları çıkarmayı unutmayacağız.Kürdanın bir ucundan tutup çatala yardımıyla çok kolay oluyor.
 
 
 inşallah incir reçeli, gül reçeli,ayva reçeli ve mürdün erik reçelinin tariflerini de yayınlayacağım.
sevgiyle ve afiyetle kalın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)