8 Ocak 2014 Çarşamba

ÇUBUKLU KURABİYE YAPIMI

Herkese kucak dolusu sevgiler....Bir önceki postta yazmıştım. Doğum günleri açılışını yaptım diye,
bu kurabiyeleri geçen yıl  Mart ayında en küçük kızım Asya Selcen' imin doğum günü için  yapmıştım. Şeker hamuruyla süsleyecektim. Çocuklarım küçük olduğu için genelde onları uyuttuktan sonra kurabiye ve pastalarımı yapıyorum. Yoksa üçü de rahat bırakmıyor biz de kurabiye yapacağız diye:) Saat ilerleyince böyle süslemek daha kolayıma geldi.Resim arşivime bakarken  yeni yıl  doğum günleri sırasıyla yaklaşmaya başlayınca tariflerimi ve resimleri aradan çıkarayım dedim.
bu kurabiyemde çok şık olmuştu, öğretmeni, arkadaşları ve okul çalışanları epeyce ilgi göstermişlerdi:)))
gelelim çubuklu kurabiyeye...
küçük mangal şişlere kalıplarla şekillendirdiğiniz kurabiyeleri elinizle hafif bastırarak  tepsiye yerleştirin. Pişerken kurabiyeler çubuklara yapışacaktır. Hamurumun özelliği beyaz olarak pişecek. Yumuşak diye çok fazla kızartmayın. Bu tür kurabiye hamurları fırından çıkınca istenilen kıvama gelir.
 
 

kurabiyelerimin bir tarafını 2 yemek kaşığı vişne reçelinin suyu ,1 tatlı kaşığı nişasta ve yarım çay bardağı su ile pişirdim. Soğuyunca buna batırdım. Diğer taraflarına da benmari erittiğim çikolatayla
kızımın adını yazdım.
 
 
yaklaşan doğum günleriniz varsa hiç düşünmeden yapabileceğiniz hatta sevgililer günü için de değerli bir hediye olacaktır. Kim sevmez ki adına özel kurabiyeleri görmeyi....
hala cep telefonuyla resim çeken bir blogcu olarak resimlerimin kusurları affola:)))
afiyet bal şeker olsun hepinize........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)