21 Aralık 2013 Cumartesi

URFA ve HATAY'ın LOR PEYNİRLİ -ACILI PİDESİ




Urfa'da epeyce sevilen bu pide lahmacun kadar ince fakat daha büyük yaptıklarını biliyorum.
Acıyı sevdiğimden olsa gerek çok beğendim. Ben mayalı hamurla yaptım. Tat olarak çok farklı olmadı. Siz de acıyı ve bol baharat seviyorsanız yarın pazar kahvaltısı için mükemmel bir tercih olur diye düşünüyorum.
malzemeler;
10-15 yeşil veya kırmızı acı biber
1 adet kuru soğan
2 çay kaşığı susam
1 çay kaşığı çörek otu
7-8 yemek kaşığı lor peyniri
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı isot
1 yemek kaşığı biber salçası
tuz, zahter (ben dağ kekiği koydum)
biber ve soğanlar robotta çekilir ve diğer malzemeler de karıştırılır.
hamuru için;
5 su bardağı un, biraz tuz ılık suyla hamur yapılır. mayasız lahmacun tarifimle aynı bakmak isterseniz tık tık;
 mayalı hamur yapmak isterseniz bir paket intensit kuru mayayla yoğurun.
büyüklüğünü kendi isteğiniz doğrultusunda bezeler yapın ve merdaneyle açın. Üzerine kaşık yardımıyla malzemeden yayın. Kızarınca fırından çıkarın. 
afiyetler olsun.....
 

 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)