14 Nisan 2012 Cumartesi

İNCİRLİ GÜN KURUSU KAYISI TATLISI

Daha önce yazdığım gibi bizim buralarda sebze ve meyve kuruları vazgeçilmezdir.
Kışın pratik bir tatlı olan gün kurusu kayısımız  gibi.Yapımıda zahmetsiz
ama lezzeti çok güzeldir.
Günde kurutulduğundan dolayı toz ve benzeri şeyler yapışmış
olacağından kayısıları önce soğuk suda birkaç dakika bekletip yıkayın.
Daha sonra az su ilave ederek pişirin. Çok pişmeden biraz şeker ve doğradığınız incirleride ilave ederek 7-8 dakika daha pişirin. Üzerine cevizi serpin ve kayısının miktarına göre ayarladığınız tereyağını çok yakmamaya özen gösterip eritin.
Tereyağı olmadan da yenir ama inanın lezzetinin sırrı burada...Ne kadar bol tereyağlı,
okadar katı lezzet. Afiyet balşeker olsun.
Market veya aktarlardan,hatta pazarlardan da rahatlıkla bulabilirsiniz.
Bu tatlıyı  erik kurusuylada (mürdün eriği) hazırlayabilirsiniz. Bir dahaki sefere onuda
yayınlarım inşallah. 

9 yorum:

  1. selamlar arkadaşım o güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkürler blogumu begenmene sevindim izlemeye almakda zorlandıgını yazmışsın bende bazen bazı bloglar zorlanıyorum blogun sol üst kısmında yazıyoya izle paylaş o kısımdan çok kolay izlenime alınıyo kolaylıklar dilerim canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık izliyorum canım
      bıkmadan denedim ve başardım sonunda
      tarifim evet çoğu yörede bilinmez

      Sil
  2. tarifde çok güzel saglıklı yöresel bir tarif ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımın için ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. o kadar methetmişsin ki denemek isterim bir an önce. zaten senin yaptığın tatlılara da bayılıyorum tatlım benim. iyi hafsonları dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım yorumuniçin
      kesinlikle denemni isterim
      çok güzel bir tatlı oluyor

      Sil
  5. Ne kadar faydali birsey..arada tereyagida lazim :)) denemek lazim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katkı maddeli okadar çok şey yiyoruzki
      bence en masumu tereyağı kalıyor onların yanında
      dene mutlaka canım tadını eminim çok seveceksin
      hemde kurutma işlemi doğal

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)