7 Mayıs 2011 Cumartesi

YAZ KISIRI



Hangimiz sevmeyiz ki bu harika lezzeti.....olmazsa olmazımız........
Yapımı kolay,vitaminli,sağlıklı daha ne olsun!
Eşim, ben ve 3 çocuğumda düğü işlerini bayılarak yeriz.
1 yaşındaki kızım bile büyük bir iştahla yer...
Hemen tarifi yazayım,hepinize hayırlı haftasonları diliyorum........
. MALZEMELER
4 çay bardağı ince öğütülmüş bulgur veya düğü
2 yemek kaşığı isot
2 yemek klaşığı pulbiberi
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı biber salçası
1 kuru soğan
4 diş ince kıyılmış sarımsak
yarım demet maydonoz
1 salatalık
2 domates
3-4 dal yeşil soğan
3-4 dal taze nane
arzuya göre kıvırcık marul
arzuya göre ince kıyılmış mor lahana
2 tatlı kaşığı kimyon,1 çay kaşığı karabiber ve tuz
Nar ekşisi ve zeytinyağı
   NOT:salçalar yerine rendelenmiş domates suyuyla da ıslatırsanız harika oluyor

YAPILIŞI
Düğüyü çok fazla ıslatmadan(yaz kısırının özelliği düğünün biraz dişe dokunur olması,çok fazla yapışmış olmamalı) baharatları ekleyin ve tekrar karıştırın.Üzerine kıydığınız tüm yeşillikleri koyun ve zeytinyağı ile nar ekşisini ilave edin.İki elinizin parmakları ile sebzeleri ezmeden karıştırın.Hafta sonunda hafif ve lezzetli yiyeceğiniz kısır hazır.Yapıp yiyene afiyet balşeker olsun.....

Not:İri kıyılmış ceviz ile hem lezzetini hem vitaminini arttırabilirsiniz.







   
                        
                                           Çocuklarım...........benim dünyam.... mutfakta her geçen gün birşeyler üretmemin sırrı onlar.........Allah herkesin çocuğunu bağışlasın............

8 yorum:

  1. Selam canim size yorum yazmak zor yayinlanmiyor bence normal yorum penceresini acin. Blogunuz cok güzel bende sizi takip listeme aliyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Canim benim cok ugras sonunda bu yorum yayinlandi bence kelime dogrulamayi kaldir hatdaha normal bir yorum secenegini sec cok zor sana yorum yazmak sevgiler canim .

    YanıtlaSil
  3. anneler günün kutlu olsun canım.kısırda harika .ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. oyy kuzum çok tatlılar ya hele asyam öpüyorum şekerleri sende bu arada çok şeker görünüyorsun canım şu yorumlarını bi ayarlayalım bi ara doğrulama kodu istiyor sıkıntı oluyor

    YanıtlaSil
  5. kısıra bayılırım,ellerinize sağlık.bundan sonra izlediklerimin arasına sizide aldın......

    YanıtlaSil
  6. Anneler gününüz kutlu olsun...
    Ellerinize sağlık bu arada:)

    YanıtlaSil
  7. bulgurlu ve ekşili olan herşeyi çok severim kısırda bunlardan tabii. ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. maşallah Allah bağışlasın gül...çok tatlı bebişin var..şansı bol olsun..şekerparenene bayıldım nefis olmuş eline sağlık.öptümm

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)