7 Şubat 2013 Perşembe

TEREYAĞLI PERİŞAN KURABİYE (KOPARAT KURABİYE)

Ne kadar kopar at kurabiyesi desemde şekillerin düzgün olması gibi bir takıntım var.
Kopardım ama çatallada şekillendirmeye çalıştım.
Yine çok seviyorum kurabiyeleri desem bişey demezsiniz değil mi?
Çayı kuru içmeme gibi bir huyum var sanırım ondan kurabiyelere karşı fazlasıyla hassasiyet gösteriyorum.
Bu kurabiyede de bol çeşit sevdiğimden evimde ne varsa içine koydum.Siz arzu ettiğiniz malzemeleri koyarsınız.
Gelelim tam bir vitamin deposu olan kurabiye tarifimize....
200gr. tereyağı
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
2 yumurta
1 su bardağından iki parmak az pudra şekeri
1 çay bardağı kırılmış fındık
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
2 yemek kaşığı kuş üzümü
2 yemek kaşığı damla çikolata
7-8 doğranmış kuru ceviz
7-8 kıyılmış kuru kayısı
4-5 kaşık nişasta
aldığı kadar un 
yoğurun ve ister hamurdan koparıp şekil vermeden isterseniz benim gibi çatalla şekillendirip pişirebilirsiniz.
Kendi fırınımda 200 derecede resimdeki  gibi kızarınca çıkardım.
Perşan kurabiyeleri böyle kırmızı değilde beyaz olmasını istiyorsanız tereyağı yerine margarin koyabilirsiniz.

Afiyetler olsun.....

7 yorum:

  1. şimdiye kadar gördüğüm en düzgün perişan kurabiye bunlar :)
    malzemenin zengin olması benim de favorimdir
    eline sağlık arkadaşım
    bu arada güzel yorumların için teşşekkür ediyorum sen de benim tanışmayı istediğim blokculardansın
    umarım bir gün olur
    öpüyorum kal sağlıcakla...
    (bu aralar izleyemiyorum malesef malum sebep)

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyeler perişan olması lazımdı ama sizinkiler sizi görünce hizaya girmiş :))) hepsi harika canım eline sağlık pek de güzel olur mu kurabiye çıtır çıtır

    YanıtlaSil
  3. Bence ismini koparmadan at olarak değiştirmelisiniz.... :)
    Çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. kıyır kıyır nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar.Eskiden bende çok yapardım bu kurabiyeden.Aklıma getirdiniz, en kısa zamanda yapayım bende sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. Canim erllerine saglik cok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık yine döktürmüşsünüz.Sizin sayenizde bende tombul bir kurabiye canavarı olucam.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)