4 Aralık 2011 Pazar

LAHANA KAPAMA -LAHANA DOLMASI


                  Herkese merhaba inşallah iyi bir hafta sonu geçirmişsinizdir arkadaşlar.Ne kadar güncellemek istesemde blogumu malesef olmuyor,hayat değişik sürprizler veriyor.Ne zaman oturayım net başına desem inanın birşey çıkıyor.Tarif yayınlayamasamda sizleri takip ediyorum ve not aldıklarım çok güzel tarifleriniz var.Ellerinize sağlık.
                 Lahana sarmasını hızlı sarmama rağmen canımın istemediği bir gün pasta şeklinde yaptığım lahana dolmamı sizinle paylaşmak istedim.Eminin siz de arada böyle yapıyorsunuzdur.
MALZEMELER
1 su bardağı pirinç
1 kahve fincanı bulgur
2 adet ince kıyılmış soğan
2 adet domates
maydonoz ve dere otu
3-4 diş sarımsak
nar ekşisi,pul biberi,tuz,kimyon ve karabiber
1 yemek kaşığı biber salçası ve zeytinyağı
arzuya göre kıyma
YAPILIŞI
Bütün malzemeler harmanlanır ve tüm yaprak halinde haşlanan lahanalardan 3-4 yaprak tencerenin altına yerleştirilir.Arasına harç koyulur ve üzerine de 4-5 lahana koyulur.Yeteri kadar su ve zeytinyağı koyulan tencere kısık ateşte pişirilir.Pişince servis tabağına ters çevrilir.Afiyet olsun...

                         

                         
            

5 yorum:

  1. bu ne ilginç bir fikir.Hiç daha önce böylesini görmemiştim. Aklınla bin yaşa çok hoşuma gitti. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. süper bir görüntü, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik canim cok farkli güzel görünüyor .Kir pogacalarida bayildim emeklerine saglik .Hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Degisik bir tarif; elinize saglik!

    YanıtlaSil
  5. harç kavrulmuyor mu?lahanayı haladım yapacağım inşallah:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)