11 Mart 2015 Çarşamba

NEGROLU ŞIK KURABİYEM :)

Selamün aleyküm, dostlar...Size çok güzel bir kurabiye tarifiyle geldim...Bilen bilir kurabiyesiz yapamıyanlardanım.İllaki olacak evimde...İtiraf edeyim ki görüntüsü ilgimi çeken hiç bir kurabiye veya pasta olsun tarif okumam. Beğenirsem içinde ne var ne yok kafama göre takılırım.Kendimden birşeyler eklemeyi. üretmeyi çok seviyorum. Önce ev halkına ,sonrada komşularıma tat testi yaparım. Herkes onaylayınca sizin karşınıza öyle çıkar. İşte o tariflerden birisi daha...
Gönül rahatlığıyla yapabileceğiniz kurabiyem ve malzemeleri;
200-250 gr. tereyağı
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
2 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta
1,5 çay bardağı pudra şekeri
olmazsa olmazım portakal kabuğu rendesi
2 çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un
2 paket negro
Alt resimdeki gibi şekillendirin. Daha pratik oldu. Hamurun altına biraz un veya nişasta serpin ki daha kolay kalksın. 
180 derecelik fırında pişirin. İsterseniz tüm yuvarlak isterseniz benimki gibi bıcakla ortadan kesip şekil verebilirsiniz. Üzerini süslemek sizie kalmış. Afiyetler olsun...

10 yorum:

  1. Gül'cüğüm facede bayıldım burda gördüm ayıldım bu kurabiyeleri..Nefis görünüyor canım birini aldım haberin olsun..

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar ilginç negro ile. Negro zaten başlı başına süper bir lezzet üstüne bir de bu kadar malzeme konunca kimbilir nasıl bomba olmuştur. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık negroyu seviyorum pek çok yerde rahatça kullanılıyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Bende bu kurabiye kokusunu aldım, şahane görünüyorlar, ellerinize sağlık!Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Gülizar abla ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. ilk defa görüyorm negrolu tarif merak ettim deniycem mutlaka :) bu arada bloğunuzu takibe aldım müsait oduğunda sayfama beklerim sevgiler :)
    ( http://apaydindunyam.blogspot.com.tr/ )

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Blogunuzu çok beğendim. Böyle bir bloga sahip olduğunuz için sizi kutluyorum.
    Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum.
    Teşekkürler.

    Nurselin Mutfağı.

    YanıtlaSil
  9. Ne zamandır denemek istiyordum kısmet bugüne bu saateymiş çocuk uyurken. İçine nero değil başka bir lezzet denemeyi düşünüyorum bakalım sonuç ne olacak :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba kendi blogumuzda bir çekiliş düzenliyoruz katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)