7 Nisan 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI - DR. OTKER GLAZÜR BİTTER SÜSLÜ KEK

Yine arjivden bir resim, şu günlerde hamur işinden uzak durmaya çalışıyorum. Resimlerime bakarkende inanılmaz acıkıyorum,mutfağa gitmemek için direniyorum. Kek  deyince özel bir tarifim yoktur. Aklıma ne gelirse, evdeki malzemelerle, süt, süt olmazsa yoğurt, yoğurt olmazsa demlenmiş çay  ya da su...bu kekte öyle bir kek...Ölçü kullanmadan yaparım genelde tariflerimi ama çocuklarım ve sayfamı ziyaret eden güzel insanlar için ölçü vermeye çalışacağım.
 
malzemeler;
3 yumurta
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı sıvıyağ
2 tatlı kaşığı kakao
1 çay bardağı su
1 paket bitter çikolata
1 paket kabartma tozu
yeterli un,
üzeri için dr. otker bitterli glazür  ve süsleme zevkinize kalmış
 
Orta boy kek kalıbı içindir ölçü, malzemeler mikserle sıra ile çırpılır. Çikolatayı benmari eritip karıştırdım. Un ve kabartma tozunu da eklediğiniz keki bolca yağlanmış kalıbınıza dökün ve 180 derecelik fırında yavaş yavaş derecesini yükseltmeden pişirin. Klasik kürdan batırma usulüyle içinin çekip çekmediğine bakın. Bu arada 20 hatta 25 dakikadan önce fırınınızı açmayın.
 
 
Soğuyan keki tepsiye çıkarın ve bitterli glazürü üzerindeki tarife göre hazırlayın ve kekinizi kaplayın. Ben sevdim bu glazürü, daha önce de pekmezli kurabiyelerimi süslemiştim. Pürüzsüz bir görünüm veriyor. Ayrıca da parlaklık,ışıltı yani tam benlik:)
 
 
 
Dilimlenince de böyle görünüyor. Dedim ya son anda aklıma gelen bir fikirle kremalı bisküviler de yerleştirdim kalıba , bir dahaki sefere biraz daha ortalara koyacağım. Tadı da , görüntüsü de şahane olmuştu, hazır çikolata kıvamındaydı.
 
 afiyet bal, balşeker olsun....her gününüz mutlu olsun....






1 yorum:

  1. Kakaolu keke bayılırım ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)