21 Nisan 2012 Cumartesi

TEREYAĞLI -YOĞURTLU-YÖRESEL TARHANA

Nasıl bir isim yazacağımı epeyce düşündüm.Çünkü buda herkesin
bildiği bir yiyecek değil.Daha önce yayınladığım Konya yöresel tarhananın
ilk pişme aşamasıdır. Bu şekilde bol tereyağı koyarız tam ortasına,
sıcaklığından eridikce tereyağı off yemede yanın da yat misali....Baharatlarla da
(nane ve pulbiberi) tadını zenginleştiririz.
4 su bardağı ayran
1 su bardağı yarma buğday
biraz tuz
 yoğurt çorbasından daha koyu kıvamlı pişiririz.
Az dinlenince yemeye hazırdır.Çok soğudunda da elle şekil verilir ve kurutulur.
Kışın çorbasını ve kavurmasını yaparız.
Afiyetler olsun...




16 yorum:

  1. tarhananın evde yapılanı ne makbul ne güzel olur, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herşeyin evde doğal yapılanı makbüldür gerçeken
      yorumun ve ziyaretin için sağol canım noblessem

      Sil
  2. Süper bir lezzet ellerine saglık yöresel Ata dede yemekleri hep tercihimdir iyi geceler

    YanıtlaSil
  3. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ
    .):)

    YanıtlaSil
  4. Degisik bir corba,tabi her yörenin tarhanasi baska,bizimkide farkli ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  5. Selam; Konyali degilim. Ama yore yemeklerinizin muptelasiyim:) Ellerinize saglik...
    iyi pazarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım gerçekten çok ön planda değil memleketimizin
      yemekleri ama birçok ilden zengin ve lezzetlidir yemeklerimiz

      Sil
  6. Selam canım:)
    Bu tarhana bana memleketimin kokusunu getirdi ellerine sağlık bayılırım her türlüsüne:)
    Sevgi ve muhabbetle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım bende her türlüsünü severim tarhananın:)

      Sil
  7. pişirmeden mi yeniyor bu şimdi ben anlamadım :-/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım olur mu pişiriyoruz tabi,yarma pirinç veya bulgurdanda
      geç pişer,yoğurt çorbasından daha kıvamlı pişirdiğimi yazmıştım

      Sil
  8. Merhaba:) ziyaretinizi iadeye geldim:) nefis harika bir blogunuz var ellerinize emeğinize sağlık. Daha sık görüşmek için sizi izlemeye aldım sizde beni alırsanız sevinirim. daha çok paylaşımlar da buluşmak üzere sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aldım canım seni izlemeye,bende bloğunu çok sevdim
      inşallah daha sık görüşeceğiz.

      Sil
  9. Hey sweetie! You have a very beautiful blog with a lot of inspiring posts! I'd like to invite you to be my friend and follow each other:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)