9 Ocak 2015 Cuma

ZEBRA KURABİYE - ÇARKIFELEK KURABİYE- 4 renkli kurabiye


 İnanılmaz keyifle yaptığım bir kurabiye oldu. Çook eğlendim çookkk.... Bu kurabiyeyi yaparken toplu iğne başından daha az gıda boyası kullanacaktım ki kapağı açarken yaptığım hata yüzünden elim ve tüm mutfak kırmızıya boyandı. Böyle durumlarda üzülen ben salondaki eşime koş çabuk koş elimin halini resimle de takipçilerimle paylaşayım dedim :-) Beni tanıyan bilir, bu tür kazalara çok üzülürken sanal dünyaya pek kaptırmışım kendimi....Hal böyle olunca sitrezsiz, sıkıntısız nefis kurabiyelerim pişti ve okuldan gelen kuzucuklarım miss miss yediler.
malzemeler;
yarım paket kahvaltılık margarin(hani şu ekmek üzerine sürülenler var ya)
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağına yakın pudra şekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı msır nişastası
aldığı kadar un
bu malzemelerdcen çıkan hamurum bu kadardı.Resimi özellikle koydum ki 4 bezeye ne kadar renk karıştırıp yoğurduğumu daha iyi anlarsınız diye.
Masanın üzerine biraz un veya nişasta serpin ve beyaz hamuru çok inceltmeden açın. Diğer 3 beze olan hamurları uzun ince rulo yapın. En alta koyu kakoluyu,onun üzerine açık renk kakoluyu en son da kırmızı hamuru merdaneyle açın. İnce uzun bir rulo yapın ve eşit miktarlarda bıçakla kesin.Beyaz hamurun üzerine gelişi güzel koyun. Merdaneyle çok fazla inceltmeden üzerini düzleştirin. Tabi bu işlemi yapmadan merdanenizi azıcık unlayın ki hamur yapışıp deseni bozmasın.
Tadı çok güzel, ağızda dağılan , birde portakalın müthiş aromasıyla nefis bir kurabiyem oldu.
Çay bardağıyla gelişi güzel yuvarlaklar çıkarın veya başka pasta kalıbıyla da yapabilirsiniz.
160 derecelik fırında yaklaşık 20 dakika falan pişirdim. Tabi bu kimse için bir ölçü olamaz.Herkesin fırını farklı ısıda pişirir.











2 yorum:

  1. Elinize sağlık ben de geçen gün yaptım bu kurabiyeden 3 renkli daha ilginç olmuş sevgiler bana da beklerim

    YanıtlaSil
  2. Takipteyim,bana da beklerim:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)