19 Ocak 2013 Cumartesi

YAPIMI EN KOLAY TAVŞANLI DOĞUM GÜNÜ PASTASI

İtiraf edeyim başta bu kadar kolay yapabileceğimi sanmıyordum.15 ocak büyük kızımın doğum günüydü.
Ona anasınıfında güzel bir anı kalması için kafamda tasarladım ama yapamama ihtimaline karşıda bize en yakın 
pastahaneyi de kafamın bir köşesinde tuttum.
Erkenden kızımı yatırdım ve mutfağa geçtim.
gerekli malzemeler;
2 tane sade veya kakolu pastaban
1 paket pasta kreması
2 adet beyaz kremşanti
3 su bardağı süt
küçük kase vişne veya kırmızı herhangi reçel
pişirilmiş nescafe fincanında çikolata sosu
gerisi hayal gücünüz veya el mahareti (ben resim yapma konusunda maharetsiz biri olarak bu kadar yapabildim).
öncelikle bir kağıtta nasıl bişey yapacağınızı tasarlarsanız çok daha başarılı olursunuz.
pastabanların birini kenarlarından yarım daire şeklinde kesin ve kulaklarıyla papyonunu oluşturun.

  
önce sütle ıslattığınız pandispanyaların arasına 1 paket pasta kremasını ve 1 paket krem şantiyi çırpın.
Labnede eklerseniz daha lezzetli olur pastanız.

Ben elimdeki tavşan resmini kürdanla pastanın üzerine çizdim  ve  reçelle 1 kaşık nişastayı pişirdim. Papyon ve yanaklarını,burnuna koydum.
diğer pempe rengi ise kremşaniyi kırmızı pancarla renklendirdim.
 

Gözleri ve bıyıkları için çikolata sosunu şırıngaya koydum ve şekillendirdim.
Zorlanacağımı düşünmüştüm ama yaparken gerçekten çok zevkli oldu.Şekil çıktıkca heyecanlandım.
Birde kızımın okuldaki mutluluğunu düşündükçe ......

Pastamız hazırdı bizi bekleyen kötü sürprizden habersiz.....
Sabahleyin okula gidecekken ne olduysa araba çalışmadı, Allah'tan okul yakın da hasta yatan eşimi de kaldırdım
ve tavşanlı pastamı eline verdim,bende kurabiyeleri,abiside plastik tabak ve çatalları aldı doğru okula gittik.
Çok ama çok güzel bir gündü hem kızım hem bizim için...
Daha kötüsü 29 ocak oğlumun doğum günü ve benden kartallı pasta istiyor!
Oğlum   o kadar da değil ben ressammıyın nasıl çizeyim diyorum. Bana ne kızına nasıl tavşan yaptıysan 
bana da kartal çizeceksin diyor.Anlayacağınız kızımı mutlu edeyim derken başıma bela almışım,
daha basit bir beşiktas pastasıyla ikna etmeyi deneyeceğim.... 
Kızımın doğum günü için hazırladığım kurabiyeleride diğer bir postta yayınlarım.
Hepinize iyi hafta sonları....
 Kızım yaşın uzun, bahtın iyi,hayırlı bir evlat olursun  inşallah....
O benim fıstık ezmem,çok hareketli,çok konuşuyor ama herşeye rağmen ben onu çok seviyorum.
İyiki doğdum Elif Nazlım.....





14 yorum:

  1. nefis görünüyor şekilde harika bende deniycem :) kızınıza sağlıklı mutlu uzun ömürler diliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım, bencede deneyin tavşan yapmak çok zevkliydi

      Sil
  2. Olmuş becermişsin eline sağlık doğum gününüz kutlu oldun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sizden onay almakta çok güzel sezgin hanımcım

      Sil
  3. kızına mutlu yıllar dilerim canım.pasta harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hadi bakalım kartallı pastaya kolay gelsin:)Kızının doğum günü kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok mehtapcım kartallı bir pasta konusunda çok becerikli olacağımı düşünmüyorum,o yüzden hiç denemiyeceğim bile:)

      Sil
  5. canımmm harika olmuş çok beğendim süpersin becerikli arkadaşım
    yaşı uzun olsun elifimin hep gülsün inşlh
    kartalıda yaparsın sen
    öptüm canım
    bugün kaç kez aradım ulaşılmadı sana meraklandım iyice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım senin kadar becerikli değilim,helede manav ve meyveleri yaptığını gördükten sonra....
      inşallah evlatlarımız bizi utandırmazlar,
      telefonumla ilgili bir sorun vardı hallettim şimdi de ben sana ulaşamıyorum.....

      Sil
  6. ellerine sağlık. çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  7. Kızının yeni yaşı kutlu olsun canım..Şansı da bahtı da açık olsun..Pastaya gelince diğer tariflerin gibi o da süper olmuş..İlk fırsatta denemeyi planlıyorum..Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim zeynocum,çok kibarsın,sonucu bildiririn artık,
      kolay gelsin

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)